شناسایی قاچاقچیان چوب درختان جنگلی در بیضا

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی و با پیگیری‌های انجام شده قاچاقچیان چوب درختان جنگلی در شهرستان بیضا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید قاسم سادات یار احمدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  بیضا بیان کرد: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر قاچاق چوب ناشی از قطع تعدادی درخت بلوط در منطقه بوزنجان از توابع بخش مرکزی، این شهرستان، بلافاصله منطقه برای شناسایی متخلفان تحت محاصره قرار گرفت.

او، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات قضایی در نهایت متخلفی که خود را به دروغ شکارچی گراز معرفی کرده بود و اقدام به قطع درخت و درختچه‌های جنگلی در این منطقه می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

یار احمدی ادامه داد: قاچاقچیان چوب بدانند که همواره زیر ذره بین ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان ضابطان دادگستری قرار دارند و در صورت کوچکترین تخلفی با اشد مجازات مواجه می شوند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا با اشاره به  تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان این متخلف افزود: متخلف دستگیر شده در این عملیات نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع  داده شد.

منطقه بوزنجان از مناطق کوهستانی در شهرستان بیضا است که دارای پوشش جنگلی بلوط بوده و علاوه بر فواید زیست محیطی فراوان و تامین منابع پایه آب و خاک و هوای پاک، منشاء چشمه‌های ممو، حسین آباد سراب و غوره دان است که منابع آب کشاورزی حدود بیست روستا را تامین می‌ کند.

انتهای پیام/ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار