با تکمیل تجهیزات پزشکی مورد نیاز و تکمیل مراحل ساخت، بیمارستان ۸۵ تختخوابی دربند تا پایان سال افتتاح و آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان مهدیشهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شهرستان مهدیشهر با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در شمال شهرستان سمنان قرار دارد. این شهرستان با آب و هوایی مطبوع، سرزمین اصلی ایل سنگسر است. صنایع دستی متنوع، محصولات دامی بی نظیر در کنار کوهستان‌های سربه فلک کشیده و طبیعت زیبا این منطقه را جزو مناطق گردشگری استان سمنان کرده است.

بسیاری از شهروندان مهدیشهری از نبود برخی از امکانات شهری همچون مراکز آموزشی، درمانی، ورزشی و دیگر مراکز ارائه دهنده خدمات شهری گله‌مند هستند.

بازسازی مدارس با کمک خیرین

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: وضعیت مراکز آموزشی شهرستان مهدیشهر با توجه به پراکندگی جمعیت دارای شرایط مطلوبی است. با کمک خیرین و کمک‌های مالی دولت، گام‌های بزرگی برای بازسازی مدارس مناطق روستایی و شهری برداشته شده است و از تمام ظرفیت خود را برای ارائه خدمات آموزشی با کیفیت به شهروندان استفاده می‌کنیم.

او افزود: در حال حاضر دو مدرسه در دست بازسازی است و کارشناسان در حال بررسی وضعیت دیگر مدارس هستند. در زمینه آموزش عالی نیز دانشکده‌های روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده منابع طبیعی مجموعه دانشگاهی سمنان در شهرستان مهدیشهر مستقر است.

فرماندار مهدیشهر ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای احداث ساختمان جدید دانشکده منابع طبیعی انجام شده و مراحل ساخت آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

مشکل مراکز درمانی  در مهدیشهر نداریم

میقانی با اشاره به مراکز درمانی شهرستان مهدیشهر بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان ۱۵ خرداد در مرکز شهرستان مهدیشهر فعال است. درمانگاه ها، کلینیک‌های تخصصی و خانه‌های بهداشت روستایی نیز در اکثر نقاط شهرستان چه در  شهرها و چه در روستا‌ها در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

افتتاح بیمارستان ۸۵ تختخوابی دربند تا پایان سال

او افزود: جهت پاسخگویی بهتر به نیاز درمانی مردم و جلوگیری از مراجعه مردم به سمنان به دلیل سختی راه برای انتقال بیماران، بیمارستان ۸۵ تختخوابی دربند، در حال احداث است. با تکمیل تجهیزات پزشکی مورد نیاز و ساخت کامل، این بیمارستان تا پایان سال افتتاح و آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان مهدیشهر می‌گردد.

فرماندار مهدیشهر گفت: دو دفتر ازدواج و اسناد رسمی در شهرستان به متقاضیان مهدیشهری ارائه خدمت می‌کنند.

تقویت زیرساخت های صنعتی و ایجاد اشتغال

صفورا زارعی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شهرستان مهدیشهر با توجه به آب و هوا‌ی دلپذیر خود، یکی از شهرستان‌های نمونه گردشگری کشور محسوب می‌گردد. مراکز تفریحی و اقامتی زیادی در شهرستان دایر شده اند که پذیرای گردشکران از اقصی نقاط کشور هستند.

او افزود: وجود مراکز اقامتی بوم گردی روستایی در شهرستان مهدیشهر مورد استقبال گردشگران  قرار گرفته و زمینه ساز  رونق گردشگری شده است. دو منطقه حفاظت شده جانوری و گیاهی منطقه  پرور و صیدوا در بخش شهمیرزاد با انواع گونه‌های نادر جانوری و گیاهی، یکی از بی نظیر‌ترین مناطق گردشگری به حساب می‌آید.

 توسعه زیرساخت های صنعتی و گردشگری مهدیشهر

زارعی عنوان کرد: سالن‌های ورزشی در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان مهدیشهر فعال هستند و بسیاری از جوانان و نوجوانان مهدیشهری از امکانات فراهم شده در این سالن‌های ورزشی استفاده می‌کنند. رشته ورزشی هاکی از رشته‌های محبوب و حرفه‌ای مهدیشهر است که تیم هاکی شهرستان در کارنامه خود مقام‌ها و مدال‌های بسیاری را ثبت کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مهدیشهر تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با تکیه بر ظرفیت‌های شهرستان مهدیشهر و کمک دولت، زیرساخت‌های صنعتی شهرستان را برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار توسعه دهیم.

زارعی گردشگری را بازوی اشتغال زایی مهدیشهر برشمرد و گفت: با تقویت زیرساخت‌های گردشگری و آماده سازی هر چه بیشتر و بهتر اقامتگاه‌ها و امکانات مورد نیاز گردشگران، شاهد حضور گردشگران در شهرستان خواهیم بود. با حضور گردشگران اشتغال و کارآفرینی رونق می‌یابد و شاهد توسعه شهرستان مهدیشهر خواهیم بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار