تقدیر از اصحاب رسانه در نیشابور

«آیین بزرگداشت روز خبرنگار» و قدردانی از اصحاب رسانه نیشابور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مراسم روز بزرگداشت خبرنگار در محل سالن اجتماعات فولاد خراسان برگزار شد، در این مراسم سید ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور در جمع خبرنگاران، با اشاره به تقارن روز خبرنگار امسال با ایام «غدیر» گفت:امیرالمومنین نباء عظیم و خبر بزرگ پیامبر به امت بود.
 
او  افزود: ویژگی مهم برای احراز عنوان خبرنگارِ مورد اعتماد جامعه، عدالت او و خارج نشدنش از مسیر سلامت و اعتدال است.

امام جمعه نیشابور ادامه داد: خبرنگاری از شئون انبیاء است؛ چرا که نبی به معنای آورنده خبر است و انبیاء آورنده خبر از غیب هستند و شما خبرنگاران، گزارشگران عالم ظاهر هستید. اما لازمه انجام رسالت خبری در هر دو گروه، صداقت و امانتداری است.
 
یعقوبی بیان کرد: خبرنگار فردی بشارت دهنده و هشدار دهنده می‌باشد و توانایی یک خبرنگار در خبر رسانی آگاهانه و ایمن کردن جامعه پیرامونی خود می‌باشد.

او بخش عمده‌ای از امنیت یک جامعه را پیامد اطلاع رسانی صادقانه دانست و تصریح کرد: ترسیم وضعیت موجود و نظارت بر عملکرد مسئولان و مطالبه گری و همچنین انتشار عملکرد آنان از وظایف خبرنگاران است.

کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان هم در این مراسم با بیان این که خبرنگاران دیدبانان و مبشران آگاهی و ثبت کننده تاریخ هستندگفت: قرن‌های پیش گوتنبرگ با اختراع دستگاه چاپ شاید متصور نبود که روزی در بستر فضای مجازی اخبار در لحظه در جهان منتشرگردد.

او افزود: بنگاه‌های صنعتی و رسانه‌ها در کنار هم به صورت مکمل در ارائه اطلاعات دقیق به جامعه نقش ایفا می‌کنند و انتظار ما این است که در انتشار اخبار صادقانه و حرفه‌ای عمل کنیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: یکی از نیاز‌های واقعی جامعه امروز ما انتشار اخباری است که امید و نشاط واقعی را در جامعه تقویت نماید.

غفوری با بیان این که گردهمایی امروز خبرنگاران، خود یک رویداد خبری است، بیان کرد:که این نشست ها، «پیش خبر» تعامل منطقی و رابطه نزدیکتر و فولاد خراسان با رسانه‌ها در قالب تفاهمی عاطفی، حرفه‌ای و عقلانی میان صنعت و رسانه‌ها باشد.

او  در این نشست از اصحاب رسانه حاضر در مراسم خواست که به منظور پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی فارغ از هر گونه جناح بندی و حزب گرایی دستاورد‌ها و موفقیت‌هایی را که در این صنعت حاصل می‌شود منتشر نمایند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با اعلام حمایت از پیشبرد امور رسانه‌ها در شهرستان، رسانه‌ها را همکاران فولاد خراسان دانست که هدف مشترک هر دو مجموعه اعتلای نام نیشابور و رونق و شکوفایی و توسعه منطقه است.

انتهای پیام// ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.