مدیر کل دامپزشکی کردستان از پایان اجرای عملیات طرح مایه کوبی طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت:فاز دوم واکسیناسیون رایگان طیور روستایی در تاریخ هشتم مرداد ماه سال جاری با مشارکت ۲۶ اکیپ بخش دولتی و خصوصی و با استفاده از واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت با اولویت پوشش مناطق پر تراکم، کانون و شعاع کانون سال‌های ۹۸ و ۹۹ به پایان رسید.

او هدف از اجرای این طرح را کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحد‌های صنعتی، کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل و کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی عنوان کرد.

ورمقانی بیان کرد: در این فاز با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی تعداد ۵۶۹ هزار و ۲۵۵ قطعه انواع طیور روستایی در یک هزار و  ۲۲۸ روستای استان کردستان با بیش از ۸۰ درصد پوشش جمعیت طیور روستایی به صورت کاملاً رایگان تحت واکسیناسیون قرار گرفت.

مدیر کل دامپزشکی کردستان افزود:نظارت بر عملکرد اکیپ‌های واکسیناسیون توسط ۱۰ اکیپ نظارتی از ستاد و شهرستان‌ها با بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی و نمونه برداری در دو مرحله جهت ارزیابی علمی طرح انجام شده است که خوشبختانه با استقبال قابل توجه‌ای از سوی روستاییان عزیز مواجه گردید.

گفتنی است، واکسیناسیون فاز اول طرح مبارزه با بیماری نیوکاسل در سال گذشته به تعداد ۶۷۵ هزار قطعه طیور بومی با پوشش ۹۲ درصدی روستا‌های تحت پوشش شهرستان‌های استان انجام شد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.