به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امین سرتیپ نیا سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه با اشاره به وجود موانع میراثی در مسیر پروژه قطار شهری، گفت : هم اکنون در حال مذاکره با مسئولان میراث هستیم و برای جلب موافقت آنها چهار مسیر برای ادامه پروژه قطار شهری در محدوده شکارگاه خسروپرویز تعریف شده است.
او با اشاره به فعال بودن پروژه قطار شهری، گفت : این پروژه در دو فاز پیگیری میشود و تلاش این است که فاز اول هرچه سریعتر به پایان برسد.
او افزود: با وجود شهردار فعلی که حامی و پشتیبان پروژه است، به نظر میرسد اتمام این پروژه شدنی باشد و امیدوار هستیم دراین مسیر حمایت ویژه استاندار را هم داشته باشیم.
سرتیپ نیا با اشاره به انتقادهای فراوان از این پروژه، افزود: همواره انتقاداتی که بسیاری از آنها بدون پشتوانه علمی و منطقی است، نسبت به این پروژه مطرح شده و میشود و عمده این انتقادها متاسفانه صرفا در جهت منافع شخصی است.
او افزود: این پروژه شروع شده و تا نیمههای کار پیش رفته و ستونهای آن برافراشته شده و الان زمان انتقاد نیست و همه باید کنار هم باشیم تا این پروژه هر چه سریعتر به سرانجام رسیده و مردم کرمانشاه بتوانند از آن بهرهمند شوند.
این مسئول ادامه داد: کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور است و داشتن سیستم ریلی مدرن حق مردم این شهر است و باید برای تحقق این مهم همه باهم تلاش کنیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه به مشکلات این پروژه در محدوده میراث فرهنگی شکارگاه خسروپرویز اشاره کرد و گفت: در این زمینه توافقاتی انجام شده و هم اکنون مشاور طرح در حال طراحی چهار مسیر برای اجرای این پروژه است.
او افزود: این چهار مسیر عبارتند از عبور مسیر قطار شهری به صورت روگذر و در اتفاع، هم سطح، زیرزمینی و مسیر چهارم آن نیز اینطور تعریف شده که از محل قبل از شکارگاه پروژه تغییر مسیر داده به انتهای کارمندان رسیده و آنجا به شهرک ظفر متصل شود.
سرتیپ نیا ادامه داد: این مسیرها همگی در حال بررسی است و نهایتا باید با میراث فرهنگی در زمینه یکی از این مسیرها توافق صورت گیرد و پیگیر جلب موافقت میراث هستیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه با در نظر گرفتن افقهای دوردست جمعیتی طراحی شده گفت: در سالهای آینده به دلیل افزایش جمعیت سیستم ریلی یک نیاز ضروری برای کلانشهر کرمانشاه خواهد بود و با توجه به تمرکز جمعیتی که در محدوده شهرک مسکن وجود دارد، سیستم قطار شهری باید تا این محدوده کشیده شود.
سرتیپ نیا افزود: شاید با حذف مسیر از شکارگاه خسروپرویز به بعد، تنها پنج درصد مسیر را از دست بدهیم، اما به لحاظ جمعیتی ۴۰ تا ۵۰ درصد جابجایی مسافر را از دست میدهیم، چون اصل ماجرای قطار شهری برای جابجایی پیک جمعیتی در محدوده شهرک مسکن است که در حال حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در این محدوده ساکن هستند.
این مسئول افزود: فاز اول این پروژه با حمایت مسئولین استان و تخصیص اعتبار مناسب نهایتا تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد .
انتهای پیام/د