حالا که کرونا به عنوان عضوی از زندگی همه ایرانیان به شمار می‌رود، بیش از پیش فضای مجازی وارد سبک زندگی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی با برنامه ریزی گسترده در سه حوزه تولید و توزیع و ترویج کتاب در این حوزه ورود جدی داشته و با بهره گیری از نشر الکترونیک، فروش مجازی و ترویج کتابخوانی از بستر‌های مختلف غیرحضوری به عنوان ناشری فعال در فضای مجازی شناخته شود.

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های به نشر برای دستیابی و ورود به حوزه نشر الکترونیک از سال قبل شروع شده بود، گفت: ورود کرونا به کشور به فعالیت‌های مجازی به نشر سرعت بخشید.

تولید ۱۲ عنوان کتاب صوتی

او با بیان اینکه، ورود به عرصه گویا سازی و تولید کتاب‌های صوتی بصورت جدی در دستور کار است، افزود: در ماه‌های اخیر ۱۲ عنوان کتاب با موضوع رضوی و زندگی امام رضا (ع) با همکاری موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی تولید شده است و ۱۷ عنوان دیگر نیز در موضوعات رضوی، انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی در دست تولید قرار دارد.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان اینکه هم اکنون نوار یکی از بزرگترین و پر طرفدارترین اپلیکیشن‌ها در زمینه تولید و فروش کتاب صوتی است، ادامه داد: مذاکره با اپلیکیشن نوار جهت عرضه و فروش کتاب‌های صوتی به نشر بر روی اپلیکیشن نوار صورت گرفته و همچنین پیشنهاد عرضه کتاب صوتی‌ها به مجموعه مختلف آستان قدس جهت استفاده در بسته‌های فرهنگی اهدایی را داریم.

راه اندازی اپلیکیشن کتابخوان

سعیدی با اعلام خبر راه اندازی اپلیکیشن کتابخوان به نشر با ۲۴۰ عنوان کتاب در ۶ دسته موضوعی (امام رضا و زیارت، انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری، داستان و رمان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک و نوجوان، معارف اسلامی) بیان کرد: نرم افزار اندرویدی کتابخوان به نشر، قابلیت‌های متنوعی همچون، جستجو در متن و فهرست کتاب، دسترسی به تاریخچه جستجو، پیمایش در متن از طریق فهرست عناوین و صفحه، دسترسی آسان به پاورقی‌ها، حاشیه‌نویسی، رنگی کردن متن، علامت‌گذاری، اشتراک‌گذاری متن، تنظیم حالت مطالعه در شب و ... را در اختیار استفاده‌کنندگان خود قرار می‌دهد که علاقه‌مندان برای دانلود رایگان اپلیکیشن کتابخوان به نشر می‌توانند به سایت behnashr.com مراجعه کنند.

او تصریح کرد: هم اکنون تعداد کتب بارگذاری شده و فعال در طاقچه به بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب افزایش یافته است که این رقم تا انتهای سال گذشته ۲۸۰ عنوان کتاب بوده است و هر ماه به طور متوسط ۵۰۰ عنوان کتاب الکترونیک در طاقچه به فروش میرسد که روند تصاعدی و فزونی قابل قبولی دارد.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۸ هزار کتاب الکترونیک در طاقچه فروخته ایم و بیش از ۴۸ هزار بار دانلود از روی محتوای به نشر در طاقچه صورت گرفته است.

تشکیل کتابخانه دیجیتال آثار به نشر

سعیدی به راه اندازی کتابخانه دیجیتال به نشر اشاره و اظهار کرد: به منظور حفظ میراث مکتوب به نشر و ایجاد پایگاهی برای حفظ آثار پیشینی این انتشارات که قدمتی بیش از سی سال دارد و نیز سهولت استفاده پژوهشگران از آثار چاپ شده در به نشر، پروژه ایجاد کتابخانه دیجیتال به نشر با همکاری سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی آغاز شد.

او افزود: پایگاه کتابخانه دیجیتال به نشر بر روی صفحه اصلی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس digital.aqr.ir قرار گرفته است.

ورود جدی در شبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: جشنواره‌های مختلف، مسابقات کتابخوانی در عرصه فضای مجازی، تهیه کتاب ویدیو، محصولات چند رسانه‌ای با محتوای خوب و مناسب در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال از دیگر اهداف به نشر در عرصه فضای مجازی است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.