وضعیت راه‌های سیستان و بلوچستان پایین‌تر از شاخص‌های کشوری است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت راه‌های سیستان و بلوچستان به لحاظ کیفیت و استاندارد پایین‌تر از میانگین و شاخص‌های کشوری است .

وضعیت راه‌های سیستان و بلوچستان پایین‌تر از شاخص‌های کشوری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا رضایی  در حاشیه سفر مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان و اعضای مجمع نمایندگان استان به شهرستان خاش   افزود: یکی از اهداف مهم سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به سیستان و بلوچستان بازدید از جاده مرزی و محور‌های ارتباطی استان است که تلاش می‌کنیم با همکاری دولت بودجه لازم برای اجرای پروژه‌های شاخص منطقه تخصیص یابد تا شاهد تحول در این بخش باشیم.

او گفت : وضعیت راه‌های سیستان و بلوچستان به لحاظ کیفیت و استاندارد پایین‌تر از میانگین و شاخص‌های کشوری است که بایستی در دولت و مجلس به مشکلات و معضلات این حوزه بیشتر رسیدگی شود.

او  بیان کرد: با توجه به نیاز مردم خاش و پاسخگویی به دغدغه و مطالبات به حق آنان در مبحث دسترسی به مرز مقدمات اتصال این شهرستان به مرز و ایجاد پایانه مرزی فراهم شده که در بازگشت به تهران و در نشست با مسوولان سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات لازم را برای اجرا و تکمیل راه دسترسی به مرز روتک خاش پیش بینی خواهیم کرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در حوزه گازرسانی به خاش نیز اقدامات مطلوبی انجام شده و بزودی علمک‌های گاز در درب منازل مردم نصب می‌شوند.

او ادامه داد: با موافقت مقام معظم رهبری منابع لازم برای اجرای پروژه راه آهن چابهار- خاش- زاهدان تامین شده و هم اینک نیز مبحث اتصال خاش به خط ریلی با قوت در دستور کار بوده و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد بهره برداری کامل این پروژه باشیم و در حوزه زاهدان به خاش نیز عملیات ریل گذاری آغاز شده که امید می‌رود امسال این پروژه راه اندازی شود.

معاون وزیرراه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: پروژه خط آهن چابهار، خاش به زاهدان به طول ۶۳۰ کیلومتر دارای ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ۶۷ درصد زیرسازی آن انجام شده و ۷۴۰ کیلومتر ریل گذاری در خطوط اصلی و فرعی آن صورت می‌پذیرد.

خیرالله خادمی افزود: دغدغه مهم مسوولان کشور در دولت و مجلس رسیدگی به مشکلات مردم سیستان و بلوچستان است و در همین راستا تلاش می‌کنیم مشکلات تردد و عبور و مرور مردم در محور‌های مرزی و جاده ترانزیتی چابهار- ایرانشهر- خاش- زاهدان و میلک سیستان را کاهش دهیم.

خادمی اظهار داشت: در بازدید مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس و مقامات کشوری و استانی و همراهی مجمع نمایندگان و استاندار سیستان و بلوچستان به جمع بندی‌های خوبی رسیدیم و قطعا در دولت برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردمی برنامه ریزی و تدبیر می‌شود.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد زاهدان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دو بانده کردن محور خاش به زاهدان و خاش به ایرانشهر و خاش به سراوان و سنگان و میرجاوه و گوهرکوه به بزمان و رفع مشکلات جاده مرزی از میرجاوه تا روتک به سراوان و ایجاد پایانه و جاده مرزی روتک و اجرای پروژه خط انتقال آب از کارواندر به خاش و تامین آب شرب سالم و بهداشتی و اجرای زیرساخت‌های شهری از مطالبات به حق مردم منطقه بوده که امیدواریم در سفر نمایندگان مردم در مجلس و اعضای شاخص دولت بتوانیم به بخشی از آن‌ها پاسخ بدهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار