معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: جابجایی مسافر در این استان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ۵۳ درصد کاهش یافته است.

کرونا جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان را ۵۳ درصد کاهش دادتیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : ۴۶۲ هزار و ۸۸۷ نفر مسافر در این مدت در قالب ۵۴ هزار و ۵۲۱ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودرو‌های سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش ۵۳ درصدی در جابجایی مسافر و ۴۵ درصدی در تعداد سفر داشته است.

او  ادامه داد: بر اساس آمار موجود، ۶۲ درصد سفر‌های ثبت شده این مدت به مقاصد درون استانی و ۳۸ درصد به مقصد برون استانی انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها از طریق سامانه‌های تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به ادارات تابعه این اداره‌کل و یا دفاتر نظارت پایانه‌های مسافری اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

باقری تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شرکت‌ها و موسسات مسافربری لازم است ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به ضدعفونی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای قبل از حرکت و همچنین الزام کارکنان، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک اقدام کنند.

او تصریح کرد: هم‌اینک سه پایانه مسافری، سه انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، سه هزار و ۳۷۴ راننده مسافری، ۷۷۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۹۷۷ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۳۲ دستگاه ناوگان سواری در حوزه عملکرد این اداره‌کل به هموطنان گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار