علی، سومین نام پرطرفدار بوشهری‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۴ ماه نخست امسال نام علی، پس از نام محمد و حسین، رتبه سوم را در این استان به خود اختصاص داده است.

اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، بیان کرد: از ابتدای تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، در استان بوشهر تعداد ۸۳ هزار و ۳۴۴ نفر مزین به نام زیبای علی و القاب و ترکیب‌های آن شده‌اند.

او با تاکید بر متخلص شدن هر چه بیشتر به اخلاق علوی در سبک زندگی، عنوان کرد: پارسال تعداد هزار و ۲۱ نفر از نوزادان متولد شده در استان به نام علی و ترکیبات آن نام‌گذاری شده‌اند.


بیشتر بخوانید

تولد نوزادان در بوشهر ۱۷ درصد کاهش یافت/ افزایش میانگین سن زوجین برای فرزندآوری


مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خواستار انتخاب نام‌های مناسب برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی برای نوزادان شد و افزود: فرهنگ نام‌گزینی درست، برای فرزندان بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

پاسالار با بیان اینکه علاقه‌مندی مردم استان بوشهر به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام‌های مذهبی در این استان، بالاترین فراوانی را داشته باشد، ادامه داد: در ۴ ماه نخست امسال فراوانی نام علی با انتخاب ۹۶ مورد، پس از نام محمد و حسین، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و نام امیرعلی با فراوانی ۶۷ مورد پس از امیر حسین، درجایگاه پنجم قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.