فرماندار اشکذر گفت: بو‌های مشمئز کننده حاصل واحد‌های آلاینده در شهرک‌های صنعتی منطقه است و تذکرات اداره محیط زیست به واحد‌های آلاینده این شهرک‌ها رفع نگرانی نکرده است.

هادی هادی نسب فرماندار شهرستان اشکذر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: به دلیل نارضایتی مداوم شهروندان از بو‌های مشمئز کننده که حاصل واحد‌های آلاینده در شهرک‌های صنعتی منطقه است و تذکرات اداره محیط زیست به واحد‌های آلاینده این شهرک‌ها رفع نگرانی نکرده است، به همین منظور از تعدادی واحد‌ها بازدید شد.

او افزود: در این بازدید سرزده، اقدامات زیست محیطی در خصوص کنترل آلودگی ناشی از فرآیند تولیدی و همچنین سیستم‌های کنترل آلودگی مورد بررسی قرار گرفت.

هادی نسب اظهارداشت: به منظور نظارت بر روند کشتار و توزیع مرغ از کشتارگاه سپید مرغ شیرکوه واقع در جاده طبس با حضور رییس اداره دامپزشکی شهرستان بازدید و شورای تامین در جریان مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت و نسبت به رفع مشکل آب مصرفی شرکت اقدام شد.

فرماندار اشکذر ادامه داد: در خصوص اعتراضات متعدد درباره گره‌های ترافیکی جاده سنتو به واسطه ایجاد واحد‌های صنفی در حریم جاده، اعضای شورای تامین شهرستان، از واحد‌های صنفی حریم جاده به منظور کاهش ترافیک جاده ای، ارتقاء ایمنی عبور و مرور و در نتیجه افزایش رضایت شهروندان بازدید کردند.

هادی نسب تصریح کرد: در این بازدید تذکر‌های لازم توسط دستگاه‌های متولی به اصناف داده شد و پیرو اخطار‌های قبلی قرار شد ظرف مدت ۷۲ ساعت نسبت رفع سدمعبر اقدام و اصناف فاقد پروانه کسب برابر ضوابط اعمال قانون گردند.

او گفت: با توجه به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز واحد‌های صنفی حریم جاده مشکل چند ساله و رفع آن از مطالبات مردمی است تصمیم داریم در مرحله اول ساماندهی و در مرحله بعد با تشکیل کمیته فنی و تخصصی در خصوص نحوه جابجایی آن‌ها اقدام شود.

فرماندار اشکذر افزود: شهرستان، جدا از اینکه شهرستان هدف گردشگری شناخته شده، به عنوان پیشانی مرکز استان و شهر جهانی یزد است که ساماندهی حریم جاده و زیباسازی آن از ضرورت‌های استان و خواسته مردم است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.