معاون رئیس‌جمهور ترکیه همراه با شماری از وزرای این کشور وارد بیروت شد تا با مقامات عالی‌رتبه لبنان دیدار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آناتولی، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه به همراه شماری از وزرای این کشور از جمله مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز (شنبه) وارد لبنان شد.

اعضای هیئت عالی رتبه ترکیه قرار است در این سفر با میشل عون، رئیس جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان و حسان دیاب، نخست وزیر لبنان دیدار کنند.

مقامات ترکیه همزمان به سفر احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب وارد لبنان شدند تا ضمن اعلام همدردی و همبستگی درباره نحوه کمک رسانی به این کشور گفتگو کنند.

ابوالغیط هنگام ورود به بیروت اعلام کرد: آماده کمک رسانی به لبنان هستیم و ضمن همبستگی با این کشور، در روند تحقیق شفاف درباره این انفجار نیز آماده کمک هستیم. همبستگی همان نجات لبنان است و مسئله‌ای که هم اکنون این کشور بدان نیاز دارد، همبستگی لبنانی‌ها برای مقابله با این اوضاع است.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در عصر سه شنبه گذشته و تخریب بیش از ۸۰ درصد از این بندر و از بین رفتن سیلوی گندمی که در این بندر بوده، این کشور را دچار بحران انسانی، اقتصادی کرده است.

به گفته صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان، در انفجار بیروت ۱۵۴ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۶۰ نفر بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند و نیرو‌های امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن این افراد هستند.

کشور‌های جهان ضمن اعلام همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان، کمک‌های فوری و پزشکی خود را به بیروت ارسال کردند. روسیه و قطر بیمارستان‌های موقت برای درمان مجروحان در این کشور دایر کردند و هم چنین عراق ضمن ارسال محموله دارو و تجهیزات پزشکی، تیمی از پزشکان متخصص را برای امداد رسانی به این کشور اعزام کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار