یک روانشناس گفت: تنهایی به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ سالمندان مطرح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سمیرا خانی، روانشناس با اشاره به حساس بودن دوره سالمندی گفت: تنهایی به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ سالمندان مطرح است زیرا در این دوره فرد فعالیت‌های گذشته خود را ندارد و به عبارتی بازنشسته می‌شود؛ فعالیت‌های اجتماعی او محدودتر شده و به یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تبدیل می‌شود.

او افزود: در این این دوره فرزندان و بستگان سالمندان باید سالمندان را در امور خود مشارکت دهند تا از این طریق حس ناتوانی از آنان دور شود و احساس مفید بودن کنند.


بیشتر بخوانید


این روانشناس گفت: سالمندان نیز برای حفظ شادکامی خود گذشته‌شان را ارزیابی کنند و به دستاوردها و خدماتی که به خانواده و جامعه ارائه داده‌اند بیاندیشند‌.

او افزود: این افراد باید ورزش روزانه و پیاده‌روی را از اولویت‌های زندگی خود قرار دهند.

خانی گفت: از دست دادن بعضی قابلیت‌ها در دوران سالمندی نباید سالمندان را به این فکر بیاندازد که توانایی دیگری ندارند زیرا آنان دوران کمال را تجربه می‌کنند و مانند کتابی جامع برای اطرافیان هستند.

او افزود: فرزندان و بستگان سالمندان در وعده دادن به سالمندان دقت کنند و در این مورد وقت‌شناس باشند زیرا زمان برای سالمندان طولانی تر می‌گذرد و انتظار باعث ناراحتی آنان می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.