شروط ثبت نام خودرو برای خریداران مشکلاتی را ایجاد کرده که تعداد زیادی از متقاضیان واقعی را از خرید خودرو منصرف کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که ثبت نام فروش فوق العاده خودرو آغاز شده و بر این اساس کمیته خودرو شرایطی را برای ثبت نام در نظر گرفته  است.

یکی از شرایط پیش فروش خودرو عدم پلاک فعال در خانواده است که این شرط مشکلات زیادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

متقاضیان زیادی با باشگاه خبرنگاران تماس گرفتند و از بروز مشکلات ثبت نام برای خودرو شکایت داشتند.

یکی از متقاضیان خرید خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیامکی برایم آمد که در قرعه کشی برنده شدید و وجه را تامین و واریز کنید.

او ادامه داد:صبح روز بعد با مشکلات زیادی مبلغ مورد نظر را تامین و واریز کردم. بعد پیامک آمد و شماره ردیف قرارداد در آن اعلام شد.

این متقاضی خرید خودرو گفت:در پیامک خواسته شده بود تا نمایندگی مورد نظرمان را انتخاب کنیم که این کار را انجام دادیم و بعد ۲ ساعت پیامک آمد به علت داشتن پلاک فعال خود یا خانواده نمی‌توانید ثبت نام کنید.

این متقاضی افزود: در صورتی که من و همسرم و دختر کوچکم هیچ پلاک فعالی نداریم و مدارک استعلام نداشتن پلاک فعال را هم تحویل قسمت امور مشتریان ایران خودرو دادیم، اما ساعت ۱ شب پیامک آمد برای تحویل مدارک به نمایندگی مراجعه کنید.

او گفت: صبح همه کارهایش را انجام دادیم و قرارداد را از نمایندگی گرفتیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از متقاضیان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه می‌گوید: جزو شرایط ایران خودرو نداشتن پلاک فعال بود، ولی گفته بودند معیار ثبت احوال هست نه یارانه.بسیاری به این مشکل بر خورد کرده اند  و افراد زیادی از این وضع شکایت دارند.

این متقاضی افزود: اگر از اول می‌گفتند که معیار یارانه هست اول گفتند خط موبایل باید به نام شخص باشد و همه رفتند به اسم خودشون خرید کردند ما هم باید همین کار را می‌کردیم و دنبال یارانه می‌رفتیم.

این در حالیست که شرکت‌های خودروساز می‌گویند شرط از روز اول در کمیته خودرو اعلام شده است.

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید براینکه برای هر مرحله پیش فروش، ابتدا در کمیته خودرو بررسی های لازم انجام می‌شود، اظهار کرد:برای توزیع خودرو، به سمت شیوه قرعه‌کشی و بحث پلاک فعال و... رفتیم که همه مراحل در کمیته خودرو و با حضور نهاد‌های مختلف همچون ناجا و ... برگزار می‌شود، همه تلاش‌ها برای این بوده است که با متقاضیان واقعی بتوانیم عادلانه رفتار کنیم.

او افزود: واقعی کردن تقاضا و عادلانه بودن نحوه توزیع، دو محور اصلی طرح‌های فروش بوده است تا اولویت با مشتریان و تقاضا‌های واقعی باشد.
رحمانی تشریح کرد: در طرح فروش فوق‌العاده به دلیل اینکه محصولات با قیمت قطعی و ظرف مدت کوتاهی تحویل داده می‌شود، تمایل ما این بوده است که این خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. ضمن اینکه منطق پشت عدم پلاک فعال در خانواده، این است که خانواده‌هایی هستند که خودرو در حال حرکت دارند، اما در مقابل خانواده‌هایی هم هستند که حتی یک خودرو هم ندارند، لذا باید شرایطی فراهم شود تا اولویت با خانواده‌های بدون خودرو باشد.

معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو تاکید کرد: بنابراین موضوع عدم پلاک فعال در خانواده که تنها برای طرح فروش فوق‌العاده اعمال می‌شود، مطرح شد تا خانواده‌های بدون خودرو بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند. این طرح مانند هر تغییر شرایط دیگری، ابتدا سخت و عجیب به نظر می‌آید، اما با توجه به منطقی که پشت آن وجود دارد، در حقیقت مشتریانی در اولویت قرار می‌گیرند که حتی یک خودرو هم ندارند.

رحمانی بیان کرد: بنابراین برای خانواده و افرادی که به طور مثال خودروی فرسوده دارند یا تعداد نفرات خانوار زیاد است، روش‌های دیگر و استفاده از سایر طرح‌های فروش وجود دارد تا بتوانند خودروی فرسوده خود را تبدیل به احسن یا بیشتر کنند.

او افزود: در فروش فوق‌العاده با قیمت ثابت است که این شرط در آن اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار هم نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
دیگه گندش رو بالا آوردند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
با سلام من و همسرم در تمام مراحل قرعه کشی ۶ای سایپا و ایران خودرو ثبت نام کردیم چه پیش فروش چه مشارکت و چه تحویل فوری ضمن اینکه از سال ۸۸ هم هیچ پلاک فعالی ندتریم با بدبختی مبلغی رو جهت خرید سمند یا رانا تهیه کردیم که متاسفانه هر دوره که قرعه کسی دارن قیمتها افزایش پیدا میکند و از توان خرید ما خارج میشود . ضمن اینکه تاکنون هیچ قرعه ای بنام ما در نیومده توروخدا جلوی گرونی خودرو را بگیرید خدا میدونه دیگه چیزی برای فروش نداریم که پول بیشتر تهیه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
ماشین گرفتن آرزو ب دلمون مانده ب پولتم نمیدن ب کجا داریم میریم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر روز اول سیستم ثبت نام طوری طراحی بشه که اگر کسی پلاک فعال داشته باشه سیستم اعلام کنه که کسی دچار مشکل بعد از ثبت نام نشه امیدوارم این طرح واقعیت داشته باشه تا همه صاحب خودرو شوند
Iran (Islamic Republic of)
شما
۱۶:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
شما نمیخاد بفکر مردم بدبخت باشید .شماچون بفکر مردم بودید اینقدر قیمت ماشین بردین بالا.تورو خدا دیگه نمیخایم بفکرمون باشین.از این بدترش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مراد بیگ
۱۶:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مسخرشو درآوردن دیگه.پراید 100 میلیون.پارس220 میلیون
تو این کشور کسی نیست به داد مردم برسه ایا .تا کی تحمل اخه.
چقدر تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۶:۰۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
از یک طرف به مردم میگن برای کار غیرضروری از خونه خارج نشید از اون طرف بلایی سر مردم میارن که مردم بریزن تو ادارات ...یعنی باید اون مدیر تصمیم گیرنده رو معرفی کنن و ترفیع بدن .... یعنی کاری با مردم کرده که خانواده ها بخاطر ۴۵ هزارتومن بینشون اختلاف بیفته
من بخاطر اینکه یارانه برادرم به حساب مادرم ریخته میشه و بردارم ازدواج کرده و هزاران کیلومتر از من فاصله داره از لیست برندگان حذف شدم.
Iran (Islamic Republic of)
سیدحمیدرضا
۱۵:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
من هم همین مشکل رو دارم
پول واریز کردم و برگه قرارداد دستم هست ولی هیچی معلوم نیس و احتمالا قرارداد روفسخ کنن یک طرفه
میگن باید یارانتون جدا باشه
رفتیم پلیس+10 میگن چون چندساله یارانه پدرتون قطع است دیگر نمیشه جدا کرد
موندیم بخدا چیکار کنیم
حداقل استعلام از ثبت احوال میگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
آیسان طهرانی زاده
۱۵:۳۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا برا ما هم همچین مشکلی پیش اومده و شرط جدا کردن یارانه از خانواده پدری بعد از ازدواج باعث شده حقمون ضایع شه
در حالی که مرجع ذی صلاح برای تشخیص خانوار بودن اداره ثبت احوال است نه سازمان هدفمندی یارانه ها
دوستان زیادی امروز در ایران خودرو و وزرات صمت گرد هم اومدن و شکایتشونو به گوش مسئولین رسوندن
خواهشا شما هم پیگیر این خبر باشین تا شاید حق جوونایی مث ما ضایع نشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه.غ
۱۵:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ما هم دقیقا همین مساله رو داریم .سه ساله ازدواج کردیم و مستقل هستیم پلاک فعالی هم نداریم.بخاطر اینکه پدرم نظامی هستن نمیتونیم یارانه مو جدا کنم .من نمیدونم چرا باید مرجع استعلام پلاک فعال خانوار از یارانه باشه .ثبت احوال پس چکارس؟؟؟؟چرا من بخاطر استعلام اشتباه باید هم خودرویی ک برنده شدم رو محروم شم هم ۳ یال محروم از ثبت نام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
هنوز خیلی خانواده ها هستن ماشین ندارن. من جمله ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
کی گفته شرط شرط پلاک فعال در یه خانواده مشکل ایجاد کرده؟
خیلی هم قانون خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۵:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر برنده شده بودی بخاطر پلاک فعال برادرت که زندگی جدا داره حذف میکردن این حرف نمیزدی
Iran (Islamic Republic of)
اسحق روزافروزی
۰۹:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ماشین سه سال پیش خریدم به دلیل مشکلات مالی پارسال فروختم الان میگویند باید ۴۸ ماه بگذرد آخر این چه استدلالی خدا نکنه آب توی داستای شما باشه برادر من ما طبقه پایین هر وقت خواستیم وام یا ماشین بگیریم کلی شرط و شروط گذاشتید این ۴۸ ماه را کمتر کنید تا نا هم بتوانیم ثبت نام کنیم متشکرم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام حضور دوستان عزیز بخدا همون خانواده های فاقد خودرو خودشان هستند که با این ترند کسی نتونه خوذرو خرید کنه به اسم خود خودرویها ماشین وارد بازار کنند تا گران فروشی کنند عامل اصلی گرانی خودرو اول شورای رقابت بعد ایران خودرو هست اگر روزی در گمرگ بار بشه گریه هاتون و میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
چه مملکتی ساختن برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
فقط راه حل انسانی و عقلی و شرعی آزاد سازی واردات برای هر کسی حتی با تعرفه غیر منطقی دولت
خذف سلطان های واردات خودرو
چقدر سخت است نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
من 36سال سن دارم کارمند هستم و مجرد و از خانوادم جدا هستم
من در تهران و پدر و مادر در شهرستان
آخه این چه قانونی هست که گذاشتن. یعنی نباید خودرو داشته باشم چون پدرم خودرو دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
با سلام به دوستان . من تعجب میکنم که کشورهای ذره بینی مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی با این وضعیت بوجود اومده دارن با التماس و تخفیف خودرو رو به مشتری میدن چرا ایرانخودرو و سایپا اینقدر مردم رو اذیت میکنن . انگار میخوان به مردم صدقه بدن .
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۷:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
شما برو حساب کن شانس برنده شدنت رو اگه پلاک فعال هم نداشته باشی بعد خودت بیخیال میشی و و قت تلف نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
این مسخره بازی ها را خاتمه دهید .
آخرین اخبار