در اعتراضات لبنان بیش از ۷۰ افسر امنیتی زخمی شدند و یک تن هم کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراضات خشونت آمیز در لبنان که روز سه شنبه به دنبال انفجار عظیم در بندر بیروت آغاز شده است باعث شد بیش از ۷۰ افسر امنیتی در مواجهه با معترضان زخمی شوند و یک تن کشته شود.

بنا بر گزارش الجزیره، شمار مصدومان در درگیری‌های روز شنبه بین معترضان و نیرو‌های امنیتی بیروت به ۷۲۸ نفر رسیده است. پیش از این، کانال المنار لبنان با استناد به گزارش خدمات فوریت‌های پزشکی، حدود ۴۹۰ مصدوم را گزارش کرده بود.

با تشدید درگیری‌ها ارتش لبنان وارد عمل شد و از ورود معترضان به داخل سازمان‌های دولتی جلوگیری کرد. شبکه الحدث گزارش داد که ارتش لبنان معترضان را از ساختمان‌های وزارتخانه‌های اقتصادی و انرژی که در جریان ناآرامی‌های روز شنبه در بیروت اشغال شده اند، خارج کرده است.

این شبکه گزارش داد با ورود ارتش لبنان آرامش به خیابان‌های این شهر بازگشت. این در حالی بود که عوامل وابسته به آمریکا از فرصت به وجود آمده برای بی ثبات کردن فضا استفاده کرده تا به اعتراضات دامن زده و آن را به خشونت بکشانند.

در پی انفجار مهیب در روز سه‌شنبه در بیروت، تاکنون بیش از ۱۵۷ نفر جان باخته و بیش از شش هزار هم مجروح شده‌اند. این انفجار ۳۰۰ هزار بی خانمان نیز بر جای گذاشته است. مقامات لبنانی از مردم این کشور خواسته‌اند تا از هرگونه «پیش‌داوری» خودداری کنند و منتظر اعلام نتایج تحقیقات باشند. کابینه لبنان تاکید کرد که از هر مسئول مظنونی بازجویی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
همينكه هيشكدوم از معترضا كشته نشده معلومه پليساي دلسوزي دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
لبنان دیگه نابود شد ۲۰ ساله دیگه هم لبنان قبل نمیشه وای به حال مردمان این شهر که عقلشون رو دادن دست لاشخورهایی چون مکرون بن سلمان نتانیاهو پممپئو کثیف
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
این اغتشاشگران شورشیها خرابکاران نفوذیهای اراذل و اوباشهای وابسته به آمریکایها و صهیونیستها و سعودیهای داعشی خائن و ملعون تروریستهای جنایتکار خبیث هستند که می خواهند از آب گلآلود ماهی بگیرند امت حزب الله لبنان هشیار و بیدار باشید و باید مقتدرانه و قدرتمندانه و بدون اقماض تا دیر نشده ورود کنید و در تمامی سطوح مملکتی نبض کشور را در دستانش بگیرید دوران مظلومیت و فشار بر حزب الله تمام شده و اگر امروز به راس قدرت دست نیابد خساراتهای سنگین جبران ناپذیری را دشمنان به امت حزب الله لبنان وارد می کنند از سالها قبل باید حکومت و دولت و مجلس لبنان را برای مدیریت بهتر و عادلانه حزب الله در دست می گرفتند تا امروز در محاصره و فشارهای مختلف نباشند و در راس قدرت باشند در لبنان در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص امت حزب الله باید در راس قدرت حکومتهای اسلامی باشند تا عدل و عدالت و تمدن نوین یگپارچه و متحد اسلام ناب محمدی ص شکل بگیرد و اسقرار و استمرار بیابید و دشمنان از تمامی مناطق مختلف جهان اسلام ناب محمدی ص خارج شوند و اتحاد یکپارچه و هماهنگ کامل از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب جهان اسلام ناب محمدی شکل بگیرد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر عاجلانه .
آخرین اخبار