سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، آمار غایبان کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار غایبان کنکور دکتری گفت: بر اساس شمارشی که از پرسشنامه‌های کنکور دکتری به عمل آمد آمار غایبان دکتری حدود ۳۰ درصد از داوطلبان بوده است.

او ادامه داد: از جمع کل داوطلبان کنکور دکتری، فقط ۱۱ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره آمار غایبان سال گذشته بیان کرد: در کنکور دکتری سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد از جمع کل داوطلبان شرکت کننده در این آزمون اقدام به شرکت در جلسه آزمون نکردند.

او با اشاره به اینکه نتایج اولیه کنکور دکتری اوایل شهریور ماه اعلام می‌شود، افزود: در کنکور دکتری سال ۹۹، ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب در کنکور دکتری ناپیوسته (PHD)  شرکت کردند که از این میزان ۸۹ درصد از داوطلبان کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ پنج شنبه، ۹ مرداد با  ۱۷۹ هزار داوطلب شامل ۴۴ درصد خانم و ۵۶ درصد آقا در ۶۰ شهرستان برگزار شد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، نتایج کنکور دکتری در دهه اول شهریور اعلام می‌شود و دهه دوم شهریور انتخاب رشته و معرفی به دانشگاه صورت خواهد گرفت و نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مصاحبه آزمون دکتری برای داوطلبان به صورت مجازی است و نیازی به حضور داوطلبان برای انجام مصاحبه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اصلا امسال همه با کله اومده بودن شرکت کنن حتی در تعداد شرکت کننده هم جهش داشتیم
آخرین اخبار