یک کارشناس روانشناسی به تشریح تاثیر شانس، بخت و اقبال در زندگی بشر پرداخت.

زینب آقاجری کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شانس در فکر ما جاری است و امواج فکری را به صورت مستقیم و غیر مستقیم با خود همراه می‌سازد.

او افزود: افراد خوش شانس متولد نمی‌شوند، بلکه در مسیر زندگی با تلاش و کوشش، اقبال خود را به سوی خوبی سوق می‌دهند، اما در برخی این تفکر اشتباه نشات گرفته از جهل انسان نسبت به ریشه حوادث و فرار از مسئولیت است.

آقاجری با اشاره به اینکه نوع نگاه افراد به زندگی و حرکت در مسیر آن خوش اقبالی را برای ما رقم می‌زند، اظهار داشت: عده ای می گویند چرا روزی اقبال و خوشبختی به ما روی می کند و روزی دیگر اجبار و بدبختی دست از گریبان ما بر نمی دارد؟

کارشناس روانشناسی بیان کرد: افراد خوش اقبال در زندگی از ۴ اصل تبعیت می‌کنند که عبارتند از افزایش تعداد فرصت‌هایی که در زندگی برای آن‌ها پیش می‌آید، یعنی در زندگی آن‌ها همواره از موقعیت‌های جدید استقبال می‌کنند و با تکیه بر الهامات درونی، حدس و گمان خود، تصمیمات موثری می‌گیرند و سعی می‌کنند تا در هنگام تصمیم گیری در یک موضوع، ذهن خود را از موضوع‌های دیگر پاک کنند، همیشه در زندگی خود انتظار خوش اقبالی دارند و این مسئله به آن‌ها کمک می‌کند.

او در پایان گفت: این افراد در هنگام مواجهه با شکست‌ها و مشکلات پافشاری بیشتری دارند تا در روابط خود با دیگران موفق شوند، در نتیجه اقبال بد را به خوش اقبالی تبدیل می‌کنند، همچنین با استفاده از روش‌های مختلف عقلانی بر موقعیت‌های نامناسب زندگی خود چیره می‌شوند و آن‌ها را به میل خود تغییر می‌دهند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.