صنایع کوچک برای توسعه صنعت اردبیل حمایت می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: توجه به توسعه صنایع کوچک به دلیل اشتغالزایی بالا، درآمدزایی، رشد کارآفرینی و افزایش کسب و کار عاملی مهم برای توسعه صنعت استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک گفت: صنایع کوچک نقش مهم و حیاتی در اقتصاد کشور‌ها ایفا می‌کنند به نحوی که در برخی از کشورها، صنایع کوچک قلب اشتغال بوده و بر روند ایجاد اشتغال و به دنبال آن افزایش صادرات نقش محوری دارند.

او ادامه داد: از آنجایی که کارآفرینان ستون اصلی خلاقیت و تولید یک کشور هستند و کسب و کار‌های کوچک برای موفقیت اقتصاد مهره‌ای کلیدی به شمار می‌آیند باید به این نکته مهم توجه کرد که این صنایع با توجه به کوچک بودن خود نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی تصمیم گیرندگان اصلی خود هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: در کشور‌های در حال توسعه من جمله کشور عزیزمان ایران، به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالقوه از قبیل نیروی انسانی گسترده و نعمت‌های فراوان خدادادی، شرایط برای رشد و توسعه صنایع کوچک بسیار آسان‌تر و زودبازده‌تر از صنایع بزرگتر است.

اهلی تاسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را بر اساس همین ضرورت توجه به صنایع کوچک برشمرد و افزود: سازمان صنایع کوچک بر توسعه صنایع کوچک نقش بسزایی داشته، به نحوی شرکت شهرک‌های صنعتی با احداث شهرک‌های صنعتی و ارائه بسته‌های حمایتی خود تلاش می‌کند تا بر روند توسعه این واحد‌های تولیدی تاثیرگذار باشد.

او ابراز امیدواری کرد تا با حمایت و پشتیبانی از صنایع کوچک، بتوان گام‌های استواری در جهت توسعه و پیشرفت صنعت استان برداشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.