مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: شرکت‌های مدیریت صادرات برای افزایش صادرات در استان اردبیل حمایت می‌شوند.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: برای برون رفت از صادرات سنتی و افزایش صادرات استان اردبیل، تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات امری لازم و ضروری است.

او افزود: یکی از ویژگی‌های مهم استان اردبیل، قرار گیری در منطقه مرزی و همجواری با کشور‌های اوراسیا است که بایستی از این ظرفیت عظیم برای سرمایه گذاری و افزایش صادرات استان استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضمن تاکید بر توجه هرچه بیشتر به تولید کالا‌های صادرات محور و توسعه بازار‌های خارجی از سوی فعالان بخش خصوصی، افزود: شرکت‌های توسعه صادرات می‌توانند با تبادل اطلاعات تجاری با کشور‌های مختلف، زمینه حضور محصولات تولیدی استان در کشور‌های هدف را تسریع نمایند.

اهلی ادامه داد: شرکت‌های مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه‌های صادراتی هستند که برای کمک به واحد‌های صنعتی خرد، کوچک و در بعضی موارد متوسط به منظور ورود تولیدات واحد‌های صنعتی به بازار‌های خارجی و توسعه صادرات آن‌ها فعالیت دارند که با تشکیل این شرکت‌ها می‌توان شاهد توسعه بازار‌های صادراتی در فضای تجاری بود.

او ادامه داد: این شرکت‌ها پس از سپری نمودن مراحل تشکیل شرکت و اخذ مجوز و گواهینامه رتبه بندی از سوی مراجع ذیصلاح، با انعقاد قرارداد با واحد‌های صنعتی زمینه حضور محصولات تولیدی این واحد‌ها را در کشور‌های هدف میسر می‌سازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: با هدف ترغیب واحد‌های صنعتی برای افزایش تولید و صادرات، حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات از جمله اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

اهلی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی برنامه‌های متنوعی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در دستور کار خود دارد که حمایت از شرکت‌های توسعه صادرات از جمله این حمایت‌ها است.

او این حمایت‌ها را در قالب پرداخت کمک هزینه صادراتی برشمرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل، شرکت‌های مدیریت صادرات در ۶ زمینه؛ بازدید میدانی از کشور‌های هدف و حضور هیات‌های تجاری خارجی در استان، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بازار هدف، کمک به توسعه و نفوذ در بازار هدف، مشخص نمودن اطلاعات پایه‌ای محصولات صادراتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، طراحی، بسته بندی، تبلیغات و اطلاع رسانی در بازار هدف مورد حمایت واقع می‌شوند که این کمک‌ها تا مبلغ ۲ میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در پایان ابراز امیدواری کرد تا این حمایت‌ها منجر به افزایش تولید و در نتیجه افزایش صادرات استان به کشور‌های دیگر گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.