مسوول واحد عمرانی شهرداری دامغان گفت: پارک مجموعه گنبد زنگوله معروف به پارک شهید مولایی با صرف اعتبار پنج میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منصور بانی مسوول واحد عمرانی شهرداری دامغان گفت: پارک گنبد زنگوله دارای مبنای تاریخی با قدمت قابل توجه و یک بنای خشتی است که انجام عملیات بازسازی در مساحت پنج هزار متر مربعی این مجموعه انجام شد.

او افزود: تهیه طرح معماری منطبق با معماری ایرانی و توجه به بنای تاریخی موجود در پارک از جمله اولویت‌های شهرداری بود که در همین راستا، عملیات بازسازی این پارک یکسال به طول انجامید.

بانی ادامه داد: کفسازی و دیوار‌های این مجموعه، متناسب با فضای تاریخی و با استفاده از ابزار‌ها و مصالح سنتی انجام شد.

مسوول واحد عمرانی شهرداری دامغان اضافه کرد: ایجاد زمین بازی کودکان، احداث آبخوری، اصلاح و بهسازی معابر پیاده رو مجاور پارک و ورودی‌های اصلی به محوطه، اجرای سامانه روشنایی معابر، نصب وسایل کامل ورزشی، اجرای سامانه آبرسانی به فضای سبز، و سرویس بهداشتی، از جمله اقدام‌های انجام شده در این مجموعه تاریخی است.

 او اظهارداشت: انجام اقدامات زیربنایی و رسیدگی به وضعیت حریم آثار تاریخی از جمله اهداف و برنامه‌های این مجوعه است که همه تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.