با جهش شمار کودکان مبتلا به ویروس کرونا، نگرانی‌ها از بازگشایی دوباره مدارس در آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برخلاف تصور عمومی درباره مقاومت کودکان در مقابل ویروس کرونا، آمار‌های دولت آمریکا نشان می‌دهد شمار کودکان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شاهد جهش بوده است.

تنها در دو هفته پایانی ماه ژوئیه تست کرونای بیش از ۹۷ هزار کودک در آمریکا مثبت اعلام شده است. این آمار نشان دهنده افزایش ۴۰ درصدی کودکان مبتلا است.

محققان در حال تحقیق بر روی شیوع ویروس کرونا در میان کودکان همزمان با تلاش دولت آمریکا برای بازگشایی مدارس هستند. تنها در یکی از مدارسی که در ایالت جورجیا به تازگی بازگشایی شده، ۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است.

در حالی که دولت آمریکا تاکید دارد کودکان در خطر شیوع بیماری کرونا قرار ندارند، مطالعات نشان می‌دهد کودکان به اندازه بزرگسالان توانایی انتقال ویروس کرونا را دارند. تحقیق دیگری نیز نشان می‌دهد کودکان کوچک‌تر از ۵ سال حتی از بزرگسالان نیز توانایی انتقال بیشتری دارند.


بیشتر بخوانید


براساس آمار‌های منتشر شده، از ماه مِه میلادی ۸۶ کودک به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را در آمریکا از دست داده اند. هفته گذشته یک کودک ۷ ساله که هیچ علائمی از بیماری کرونا را از خود نشان نداده بود بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد. در ایالت فلوریدا نیز دو کودک به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند. مطالعات نشان می‌دهد نرخ ابتلای کودکان سیاه پوست و لاتین تبار به ویروس کرونا در آمریکا نسبت به کودکان دیگر بیشتر است و شدت بیماری و احتمال بستری شدن در بیمارستان نیز در آن‌ها بیشتر از کودکان سفید پوست است.

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در میان کودکان در آمریکا باعث افزایش نگرانی‌ها از بازگشایی دوباره مدارس شده است. تاکنون بیش از ۵ میلیون آمریکایی به ویروس کرونا آلوده شده اند. از این میان، ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ما ایرانی ها که اصلا نگران نیستیم
آخرین اخبار