همزمان با انتشار خبر استعفای حسان دیاب، خبر‌ها از بالاگرفتن اعتراض‌ها در بیروت حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، همزمان با اعلام خبر‌ها از استعفای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، خبر‌ها از بالاگرفتن اعتراضات در بیروت حکایت دارد.

شبکه آر تی در خبری فوری اعلام کرد تظاهر کنندگان در حال امدن بسوی میدان شهدا در مرکز بیروت هستند. شبکه الحدث هم در خبری از تجمع معترضان در مرکز بیروت همزمان با استعفای دولت خبر داده است.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد معترضان بسوی نیرو‌های امنیتی که در محوطه پارلمان حضور دارند، سنگ پرتاب می‌کنند.

خبرنگار این شبکه اعلام کرد معترضان خواهان استعفای مجلس نمایندگان پس از دولت هستند.

گزارش‌ها از پرتاب گاز اشک آور بسوی معترضان در محوطه پارلمان حکایت دارد.

این در حالی است که رسانه‌ها از استعفای غیر رسمی حسان دیاب، نخست وزیر لبنان خبر داده اند. به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، حسان دیاب استعفای دولت را به طور کامل به میشل عون ارائه داده و قرار است تا یکساعت دیگر، استعفای خود را رسما اعلام و در خصوص علل این استعفا صحبت کند.

پیشتر اخبار ضد و نقیضی در خصوص استعفای حسان دیاب در رسانه‌های مختلف منتشر شد. پایگاه اینترنتی النشره عصر امروز گزارش داد، حسان دیاب با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان تماس گرفته و با او موضوع استعفای دولت و شرایط کنونی را در میان گذاشته است.

النشره در ادامه افزود گفته می‌شود پس از استعفای دیاب، نواف سلام مامور تشکیل کابینه خواهد شد.

همچنین امروز در ابتدا رسانه‌ها خبر از استعفای وزرای دادگستری و دارایی خبر دادند؛ اما اندکی بعد برخی رسانه‌های لبنانی از جمله شبکه ام تی وی و المیادین اعلام کردند هیچ کدام از وزرا امروز به شکل رسمی استعفای خود را تقدیم نکرده اند.

انفجار مهیب و مشکوک بندر بیروت به کشته‌شدن دستکم ۱۶۰ نفر و زخمی‌شدن ۶ هزار نفر شماری منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار