ناظر گمرکات مازندران درباره سرنوشت ۷۶ خودروی لوکس توقیف شده در گمرک نوشهر توضیحاتی داد.

سرنوشت ۷۶ خودروی لوکس توقیف شده در گمرک نوشهر چه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی یوسفی‌منش ناظر گمرکات مازندران گفت: اقدامات قانونی برای ۷۶ خودرو‌های توقیف شده در گمرک نوشهر صورت گرفته و منتظر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هستیم تا خودرو‌ها از محوطه گمرک نوشهر خارج شوند.

او افزود: حدود ۷۶ دستگاه انواع خودرو‌های لوکس در محوطه گمرک از سال ۹۲ تاکنون توقیف شده است و قیمت آن‌ها نیز افزایش یافته است.

یوسفی‌منش با بیان اینکه خودرو‌های توقیف شده به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شوند، گفت: خودرو‌هایی که ثبت سفارش و مجوز آن‌ها جعلی یا غیرقانونی بود و صورتجلسه قاچاق برای آن‌ها تنظیم شده است.

ناظرگمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: حدود ۴۰ دستگاه از خودرو‌ها نیز وارداتش ممنوع بوده است و زمانی که برای اظهارنامه آمده بودند، چون به ممنوعیت برخورد کرده  نتوانستند ترخیص کنند.

او با بیان اینکه تعداد دیگری از خودرو‌ها نیز ضوابط فنی را ندارند و در زمان ترخیص باید مرجوع می‌شدند، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه خودرو هم که مجوزشان جعلی بوده و دیگر قابل مرجوع کردن نیست به نفع دولت ضبط می‌شود.

بیشتر بخوانید:

یوسفی‌منش در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های یک سال گذشته گمرکات مازندران پرداخت و گفت: حوزه نظارت گمرکات مازندران در نوشهر واقع شده است و اداره‌کل گمرک نوشهر به عنوان قدیمی‌ترین و با بیش از ۸۰ سال فعالیت، پر سابقه‌ترین گمرک در استان مازندران محسوب می‌شود و در کنار ۴ گمرک دیگر، مجموعه گمرکات مازندران را تشکیل می‌دهند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر افزود: از ۵ گمرک  مازندران، سه گمرک نوشهر، فریدون‌کنار و امیرآباد دریایی هستند و دو گمرک آمل و ساری نیز جزو گمرکات خشکی محسوب شده و فعالیت دارند.

او گفت: بیشترین حجم فعالیت گمرکی در امیرآباد است و از نظر ارزشی گمرک آمل بیشترین صادرات را در این بخش به خودش اختصاص داده و فعالیت‌های گمرکی مختلفی در ۵ گمرک مازندران صورت می‌گیرد.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به اینکه عمده‌ترین کشور‌های طرف مبادلاتی روسیه، امارات، قزاقستان، آلمان، ترکیه بوده است، افزود: بیشتر واردات در مازندران از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدون‌کنار صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
اين گمرك شده مصيبتي براي ابن مملكت