درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی در ۲ ماه نخست امسال ۶۱۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال بوده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی یوسفی‌منش ناظر گمرکات مازندران با اشاره به روند روبه رشد واردات و صادرات ،گفت: در ۲ ماه نخست امسال ۶۱۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال درآمد در گمرکات استان کسب شد.

او با بیان اینکه ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز ۱۹۹ میلیون و ۳۰۷ هزار دلار گذشت افزود: طی دو ماهه امسال بیش از ۲۹ میلیون و ۲۶۷ هزار دلار کالا از طریق گمرکات مازندران از استان خارج شد.

یوسفی‌منش گفت: واردات انواع کالا به مازندران نیز امسال از مرز ۱۷۰ میلیون و ۴۰ هزار دلار گذشت.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: در این مدت بیش از ۵۴۰ هزار تن انواع کالا از کشور‌های روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان وآلمان وارد گمرکات استان مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار) شده است.

فهرست کالاهای وارداتی در گمرکات مازندران

یوسفی منش افزود: اقلام عمده کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۵۵ میلیون و ۹۸۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۳ درصد، ذرت دامی به ارزش ۴۶ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۷ درصد، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۳۴ میلیون و ۷۱۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۰ درصد، دانه‌های روغنی به ارزش۶ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار و سهم ارزشی۴ درصد و گندم به ارزش ۵ میلیون و ۱۹۹ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۴۴ درصدی صادرات از مازندران

او گفت: همچنین در دو ماهه امسال ۱۲۵ هزار و ۶۱۷ تن انواع کالا از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به کشور‌های قزاقستان، فدراسیون روسیه، عراق، ترکمنستان، امارت متحده عربی، افغانستان و سوریه صادر شد.

کالاهای صادراتی از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران افزود: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندان در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی به ارزش ۱۶ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار و سهم ارزشی ۵۷ درصد، سایر مواد غذایی به ارزش ۲ میلیون و ۶۹۳ هزاردلار و سهم ارزشی ۹ درصد، سیمان به ارزش ۲میلیون و ۲۵۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۸ درصد، بستنی به ارزش یک میلیون و ۲۰۷ هزاردلار و سهم ارزشی ۴ درصد و آب میوه به ارزش یک میلیون و ۸۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۴ درصد بوده است.

او گفت: طی همین مدت ۲۹۳ تن ریل کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصد عراق و امارات ترانزیت خارجی صادر گشته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار