رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۹۷ هزار و ۶۶۲ راس از جمعیت دامی مهاباد علیه بیماری شاربن مایه کوبی شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهداشت و صیانت از سرمایه دامی، ۹۷ هزار و ۶۶۲ راس از جمعیت دامی سبک و سنگین علیه بیماری شاربن در شهرستان مهاباد واکسینه شدند.

 


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۹۵ راس دام سنگین و ۹۱ هزار و ۵۶۷ راس دام سبک بوده است، افزود: در همین راستای وظایف قانونی، اکیپ‌های مایه کوبی شبکه دامپزشکی با استفاده از توان بخش خصوصی در طول ۵ ماهه اخیر تاکنون اقدام به مایه کوبی کردند که دامداران تنها هزینه تزریق دارو را پرداخت کردند.

آغاز بیماری شاربن را از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و گفت: مقابله با برخی از این بیماری‌ها از جمله تب مالت و شاربن با انجام واکسیناسیون دام‌ها و حذف لاشه دام آلوده از چرخه مصرف انسانی انجام می‌شود که تاکنون ۱ هزار و ۶۹۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌ها و مراکز تحت نظارت دامپزشکی شناسایی و حذف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اذعان کرد: بیماری شاربن که در انسان به آن سیاه‌زخم می‌گویند بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است که به آن بیماری پشم ریسان، تب طحال و کفگیرک نیز گفته می‌شود.

آغاز، از دامداران خواست تا از هرگونه جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.