سرپرست مرکز بهداشت مهاباد گفت: با هدف پیشگیری از کرونا ویروس پلمب ۲۳ واحد صنفی در دستور کار قرار گرفت.

امینی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن ۱۸ نفر بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب تیم‌های دو نفره با همکاری اصناف، صنعت، معدن و تجارت، اماکن، دامپزشکی و استاندارد برای بررسی نکات و دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف، ادارات نظارت دارند.

او با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان سال جاری، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مهر پلمب بر ۲۳ واحد صنفی در مهاباد را رقم زد، افزود: با توجه به دستور العمل ستاد ملی کرونا مبنی بر اجرای پویش ملی همگانی "من ماسک میزنم" تمامی ادارات، ارگان‌ها، اصناف و اماکن عرضه مواد غذایی ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس هستند.

امینی اضافه کرد: به همین منظور  از ابتدای تیر ماه تاکنون ۲۳ واحد صنفی شامل ۲ سوپر مارکت، ۱ کبابی، ۸ آرایشگاه زنانه، ۲ قلیان سرا پلمب شده و در هفته‌های گذشته نیز ۵ قلیان سرا و ۴ قهوه خانه دیگر نیز پلمب شده بود.

سرپرست مرکز بهداشت مهاباد بیان داشت: ۴ واحد نانوایی و ۶ واحد تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی متخلف پس از تشکیل پرونده توسط اصناف به مراجع قضایی برای برخورد قانونی معرفی شدند.

امینی در پایان، از همه شهروندان تقاضا کرد موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.