معاون حل اختلاف دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۷ پرونده مربوط به اختلاف بین افراد همزمان با اجرای پویش به خاطر مردان خدا می‌بخشم در استان به سازش ختم شد.

اکبر اسدی معاون حل اختلاف دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: معاونت حل اختلاف استان با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ صبر صلح، بخشایش و رضایت و افزایش میزان مصالحه در اختلافات و دعاوی اقدام به اجرای طرح پویش فرهنگی صلح و سازش با عنوان به حرمت مردان خدا میبخشم از ۱۴ خرداد تا هفتم تیرماه کرد.

وی اضافه کرد: طی مدت اجرای این پویش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف در سراسر حوزه‌های قضایی استان با استفاده از ظرفیت‌های معنوی ایام شهادت شهدای خدمت، سالروز رحلت امام خمینی (ره) و ایام شهادت شهید آیت الله بهشتی و یاران ایشان و استفاده از ارادت قلبی مردم به این مردان الهی موفق به ایجاد صلح و سازش در بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده اختلاف شدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت پرونده‌های خانواده و اهتمام جدی شورا‌های حل اختلاف در امر مصالحه و آشتی بین زوجین افزود: با توجه به اهمیت خانواده و لزوم اقدامات اثربخش در زمینه تحکیم بنیان خانواده، شورا‌های حل اختلاف استان طی مدت اجرای این پویش موفق به ایجاد صلح و سازش در بیش از ۷۰۰ پرونده خانواده (۷۱۲فقره) شدند.

اسدی ادامه داد: همچنین ایجاد صلح و آشتی زوجین در قریب به ۱۰۰ پرونده طلاق (۹۸فقره) از اقدامات انجام شده در راستای این پویش بود و مانع فروپاشی کانون گرم این خانواده‌ها و بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی آن شد.

وی گفت: صلح و سازش حدود ۵۰۰ فقره پرونده اجرایی در واحد‌های اجرای احکام مدنی شورا‌های حل اختلاف و صلح و سازش ۱۵۹ فقره پرونده زندانی دار در شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان و آزادی بسیاری از این زندانیان نیز از نتایج اجرای این پویش بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.