به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از جدید ترین تولیدات گروه خودروسازی ایران خودرو است که به زودی به مشتریان تحویل داده می شود.
این خودرو دارای امکانات زیادی از جمله فرمان برقی، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، ترمز عقب دیسکی، ایربگ جانبی، شیشه دودی، سانروف، سیستم نمایشگر و اخطار فشار باد تایر، سیستم مالتی مدیای ۷ اینچی، موتور EF۷ TC، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، روکش صندلی چرمی و پارچهای و کروز کنترل است.
از دیگر امکانات این خودرو میتوان به صندلی سرنشین ۴ حرکته برقی و ۴ حرکته دستی اشاره کرد. همچنین این خودرو امکانات دیگری از جمله رینگ آلومینیومی، آینههای جانبی برقی تاشو راهنمادار و رینگ جانبی دارد.
این خودرو اتوماتیک ضمن برخورداری ایمنی و تجهیزات مناسب، دارای پیشرانه مجهز به توربو شارژر بوده و می تواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه قرار گیرد. در واقع یکی از اهداف شرکت ایرانخودرو در عرضه این محصول، افزایش کارایی قوای محرکه خودروی دنا پلاس از طریق نصب سامانه توربوشارژ بر روی آن بوده است.بیشتر بخوانید
موتورهای توربوشارژ دارای مزایایی از جمله افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش راندمان و بهرهوری سوخت، احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی هستند.
دنا پلاس توربو شارژ تغییرات زیادی نسبت به دنا پلاس معمولی کرده است که از اصلیترین آنها میتوان به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ، تغییر طرح سر دسته دنده و نصب موتور توربوشارژ اشاره کرد.
مشخصات فنی |
|
موتور | EF7 TC |
حجم موتور | 1645 سی سی |
تنفس موتور | تنفس توربو شارژ |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 215 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 دنده اتوماتیک |
شتاب 0 تا 100 | 10 ثانیه |
حداکثر سرعت | 205 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1258 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4559 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2671 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها |
|
مصرف سوخت خارج از شهر | 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 60 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
تجهیزات و امکانات |
|
ترمز و پایداری | ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو دیسکی خنک شونده - ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوا | دارای ۴ کیسه هوا (راننده - سرنشین جلو و جانبی) |
سیستم صوتی | فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل - دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و هندزفری موبایل بلندگوهای جلو و عقب تیوتر |
دیگر تجهیزات | فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل - تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب - چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light) - چراغ جلو و عقب جدید - چراغ مه شکن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغهای سقفی جلو و عقب - چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین - طرح جدید آینههای جانبی - آینههای جانبی برقی - راهنمادار و تاشونده اتوماتیک - آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد - شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی - سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز - دوربین دید عقب - هشداردهنده موانع عقب - سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع - سیستم کنترل بخار بنزین - شیشههای سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید) - سان روف - کروز کنترل - ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده) - سیستم روشنایی موقت در محیطهای تاریک - نمایشگر دمای محیط - آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب - جا عینکی - تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل - تغییر استایل جانبی خودرو (دربها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیرهها، گلگیرها و آینههای جانبی) - دستگیرههای دربها به رنگ کروم - تودوزی مخمل - دسترسی به صندوق عقب از داخل - بازکن قفل در صندوق عقب از داخل - قطعات دکوراتیو طرح چوب - سیستم قطع سوخت خودکار - سیستم کنترل بخار بنزین - کارت طلایی چهار ستاره |
گفتنی است به گفته مدیر عامل ایران خودرو، فرآیند قیمتگذاری سبب تاخیر در تحویل خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک به مشتریان شده که به محض تصویب قیمت و تکمیل وجه توسط مشتریان، نسبت به تحویل خودرو اقدام خواهد شد.
با همکاری زنجیره تامین، قراراست روزانه ۲۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس توربو شارژراتوماتیک در ایران خودرو تولیدشود و تاکنون دو هزار دستگاه از این محصول تولید و آماده تحویل به مشتریان شده است.
انتهای پیام/
والا خودروي دسته دوي خارجي كيفيت و امكاناتش از ماشيناي خشك داخلي بهتره
اكثرا كه ماشينو از نمايندگي تحويل ميگيرن مشكل داره ماشينشون
اين چه وضعي يه برا ماها درست كردين
نميتونين خودروي با كيفيت بزنين خب گمرك رو ازاد كنيد سالانه اين همه مردم عزيزمون رو با اين خودروهاي بي كيفيت
اينده گان ما شماها رو نفرين ميكنن
اخه كي فكرشو ميكرد پرايد ١١١ بشه ١٣٣/٠٠٠/٠٠٠ تومان
واقعا جاي تاسف داره برا همه ي مسئولين
مزدا تري رو هم حريفه