معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزادچابهار گفت: ورزشگاه کریکت ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۶۸ میلیارد تومان برای ساخت آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمداکبر چاکرزهی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزادچابهار اظهارداشت:  پروژه ورزشی کریکت در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و با اهداف فراملی و توریسم ورزشی در حال اجراست که قرار است میزبان بازی‌های محلی و بین المللی باشد.

او  افزود: در فاز نخست، ساخت استادیوم کریکت با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع و ظرفیت چهار هزار و ۶۰۰ نفر تماشاچی در دست اقدام است که مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: استادیوم کریکت، استادیوم فوتبال، انواع زمین‌های تمرین، زمین‌های بازی‌های ساحلی، داخل سالن، بسکتبال، والیبال، هندبال، ورزش‌های رزمی و ژیمناستیک در این مجموعه بزرگ پیش‌بینی شده است.

او گفت: همچنین استادیوم فوتبال این مجموعه ظرفیت ۱۲ هزار نفری خواهد داشت و کل پروژه‌های دهکده المپیک چابهار با بودجه سازمان منطقه آزاد تامین و در حال ساخت است.

چاکرزهی با اشاره به اینکه منطقه آزادچابهار در سال‌های اخیر حمایت‌های خوبی از توسعه فضا‌های ورزشی و بویژه حمایت از ورزشکاران داشته است، خاطرنشان کرد: اعزام ورزشکاران و تیم‌های ورزشی به رقابت‌های داخلی و خارجی، حمایت از رشته‌های ورزشی فوتبال، فوتسال، رشته رزمی و کریکت از جمله اقدامات این منطقه در حوزه ورزش است.

او با بیان اینکه هدف از ساخت ورزشگاه کریکت حمایت از صد‌ها ورزشکار این رشته پرطرفدار در منطقه جنوب سیستان وبلوچستان است، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد ملی پوشان تیم ملی کریکت ایران در تمام رده‌های سنی از حوزه شهرستان‌های چابهار، کنارک و نیکشهر هستند که این موضوع اهمیت ساخت این مجموعه بزرگ ورزشگاه کریکت را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار