منطقه آزادچابهار سه میلیارد تومان برای تامین چمن‌های مصنوعی روستاها هزینه کرد

محمداکبر چاکرزهی گفت: این سازمان سه میلیارد تومان برای ساخت زمین چمن مصنوعی در روستاها و محلات کم برخوردار شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمداکبر چاکرزهی  معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: این سازمان سه میلیارد تومان برای ساخت زمین چمن مصنوعی در روستاها و محلات کم برخوردار شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک هزینه کرده است.

او اظهار داشت: این اقدامات در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی در حوزه ورزش و جوانان است.

او افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در سال‌های گذشته نیز جهت ایجاد انگیزه و ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش باهدف پرکردن اوقات فراغت و رسالت حوزه اجتماعی در کنترل و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در رده‌های مختلف سنی اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان برای حمایت از رشته‌های مختلف ورزشی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های مختلف اقدام به میزبانی رقابت‌های ورزشی در رده استانی، ملی و بین‌المللی کرده است.

او حمایت، اعزام و برگزاری رقابت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف با اولویت رشته‌های ورزشی فوتبال ساحلی، فوتسال، کریکت، دو میدانی، والیبال ساحلی، دوچرخه‌سواری، بازی‌های بومی و محلی، تیراندازی، تنیس روی میز، بدمینتون، ورزش‌های آبی و ساحلی را از جمله اقدامات منطقه آزاد چابهار در یکسال گذشته عنوان کرد.

چاکرزهی اظهارداشت: برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی در رشته موج‌سواری جهت حضور در مسابقات جهانی کشور ژاپن، حمایت از تیم فوتبال ساحلی موسسه سواحل مکران منطقه آزاد چابهار در لیگ دسته یک کشور، برگزاری رقابت‌های کریکت قهرمانی بانوان با حضور پنج استان و حمایت از الهام اصغری درخصوص ثبت رکورد شنا با دستان بسته به طول ۱۰ کیلومتر از دیگر فعالیت‌های یک سال اخیر این سازمان بوده است.

او گفت: مشارکت در ساخت فیلم ورزشی رشته کریکت (فاز اول مطالعات و پژوهش)، ارائه خدمات ورزشی در سالن‌های ورزشی منطقه آزاد به شهروندان و محلات محروم، تیم‌های ورزشی و برگزاری جام‌های ورزشی طبق تقویم سالیانه (جام رمضان، دهه فجر، هفته بسیج، سردار شهید سلیمانی، در اختیار گذاشتن سالن‌های ورزشی) جهت برگزاری مسابقات در طول سال و برنامه‌های ورزشی در رشته‌های سالنی به تیم‌های ورزشی در سال گذشته در حوزه ورزش منطقه آزادچابهار انجام شده است.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: علاوه‌بر این بیشاز ۲۵ میلیارد تومان نیز برای عمران و آبادانی روستاهای چابهار در زمینه مدرسه سازی، طرح‌های ورزشی، کتابخانه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری توسط این منطقه در حال هزینه است.

او بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل، ساخت مجتمع بزرگ آموزشی شبانه روزی پیرسهراب، ساخت زمین‌های چمن مصنوعی روستایی، تکمیل سایت موج سواری رمین، ساخت کتابخانه و خانه فرهنگی روستایی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستاهای هدف سواحل از گواتر و پسابندر تا درک زرآباد گوشه‌ای از خدمات در حال انجام منطقه آزادچابهار است.

چاکرزهی گفت: ساخت خانه فرهنگ و کتابخانه در برخی روستاها با جمعیت بالا که فاقد چنین مراکزی هستند از اقدامات مهم فرهنگی است که نقش موثری در توسعه فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ کتابخوانی، شکوفایی استعدادها و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او  بیان کرد: شروع ساخت ۱۰۰ کلاس درس با پیشرفت مناسب که همه آنها در سال تحصیلی جاری تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار