رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت : بهره‌برداری از اتاق حسی برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسم، در مرکز استان آغاز و بدین ترتیب درمان چندحسی مبتلایان به این بیماری میسر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت :  یکی از کمبود‌ها در استان، برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، ایجاد اتاق حسی برای طیف اوتیسم بود که این اقدام با کمک خیران، میسر شده است.

متقیان گفت: درمان حسی، کمک به یکپارچه کردن اطلاعات دریافتی مغز است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود : در این زمینه ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به وسیله خیران، هزینه شده است.


بیشتر بخوانید 


او در بخش دیگر سخنان خود درباره آمادگی آموزش و پرورش استثنایی برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت : کتاب مورد نیاز برای هزار و ۴۰۰ نفر از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تامین شده و آماده توزیع است.

متقیان گفت :  برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا مجازی آمادگی داریم و در این زمینه، اقلام بهداشتی مختلف با کمک بسیج، خریداری و تامین شده است.

او در باره خدمات حمایتی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه افزود : برای سال تحصیلی جدید، ۸۹۰ میلیون ریال برای خدمات حمایتی منظور شده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: خدمات حمایتی شامل خدمات همچون دندان پزشکی، تامین دارو و خدمات بیمارستانی است.

استان خراسان شمالی، هزار و ۳۸۷ نفر دانش آموز با نیاز‌های ویژه دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.