رئیس قوه قضاییه گفت: شوراها باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفان سد کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در سی و چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: معنویت، اخلاق، عقلانیت و عدالت پایه‌های یک شهر سالم اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل شوراها، پیشرفت امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر‌ها و روستاها است، افزود: مردم از طریق شورا‌ها در خدمت‌رسانی به خود نقش ایفا می‌کنند.

 رئیس قوه قضاییه گفت: شورا‌ها در حفظ حقوق عامه باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که اصلا کار به دادستانی‌ها نرسد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: شورا تشکیل شده تا حافظ حقوق مردم و عامل پیشرفت شهر و روستا باشد.

وی افزود: هر چه مانع پیشرفت و تضییع کننده حقوق مردم باشد خود شورا در برابر آن بایستد؛ ما نوبت آخر هستیم نه نوبت اول.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفان سد کنید، گفت: شورا‌های با جسارت مقابله‌کننده با زمین‌خواری و فساد حتما مورد حمایت ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: شورا‌ها باید دژ محکمی در مقابل نفوذ، رانت خواری و فساد باشند.

وی افزود: شورا‌ها را در جهت مبارزه با کجی‌ها و انحرافاتی که حقوق عامه را ضایع می‌کنند، همکار دستگاه قضایی می‌دانیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: توسعه‌یافتگی ضرورت کشور است، اما پیشرفت‌ها نباید حقوق عامه را ضایع کند و به محیط زیست آسیب وارد کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: شوراها و پس از آن دادستان‌ها و مسئولان قضایی مستقر در استان‌ها باید پناه کسانی باشند که می‌خواهند قانون مدار باشند و در مقابل باید در دل کسانی که می‌خواهند به حقوق مردم و بیت‌المال دست‌اندازی کنند، ترس ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس قوه قضاییه گفت: شورای عالی استان‌ها حق ارائه طرح به مجلس شورای اسلامی را دارد، اما در کنارش تکالیفی هم برای آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: مسأله تغییر کاربری‌ها که در اراضی کشاورزی صورت می‌گیرد مهم است، اما ما مخالف این نیستیم که افرادی با حفظ قوانین و رعایت حقوق عامه ساخت و ساز کنند، اما این ساخت و سازها نباید موجب از بین رفتن باغات شوند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه باید حریم شهر‌ها و روستا‌ها حفظ شود، ادامه داد: دادستانی‌ها باید پناه مردم باشند و برای کسانی که می‌خواهند قانون شکنی کنند باید ترس ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: اولین جایی که باید در مقابل افراد متخلف ایستادگی کند، شورا‌های شهر و روستا‌ها هستند و اگر با متخلفان برخورد نشود، در مرحله بعد نوبت دادستان‌ها است.

وی تأکید کرد: اولین عاملی که باید حافظ منابع طبیعی و حقوق عامه باشد شورا‌ها هستند و اگر کارشان را درست انجام دهند، دیگر نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد.

رئیس دستگاه قضا ایجاد سامانه اعلام تخلفات شهری را حرکتی مثبت عنوان کرد و گفت: باید ساز و کار‌هایی درست کنید که در درون شورا نظارت نهادینه شود و اگر نیاز به اصلاح ساختار است، پیشنهادات خود را ارائه دهید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: موضوع دیگر اصلاحات رفتاری است که باید در کنار اصلاحات ساختاری صورت پذیرد و باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفان سد کنیم.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد برای خانواده و جامعه‌اش کسب و کار حلال کند، باید راه قانونی برای او باز باشد و کسانی که می‌خواهند تخلف کنند اول باید از شورا‌ها و بعد از دادستان‌ها بترسند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه شورایی که در مقابل تخلفات ایستادگی می‌کند مورد حمایت نظام و دستگاه قضایی است، گفت: تخلف خریدن، هنر نیست و نباید عده‌ای تخلف کنند و بگویند پولش را می‌دهیم.

حجت الاسلام و المسملین رئیسی با تأکید بر اینکه مشکل درآمد‌های شهرداری باید حل شود، اما راهش فروش تخلف نیست، تصریح کرد: برخورد با یک عضو شورای متخلف موجب تقویت شوراها، برخورد با یک شهردار متخلف موجب تقویت شهرداری‌ها و برخورد با یک وکیل متخلف هم موجب تقویت جامعه وکلا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
روز یوم الله اکبر روز پیروزی بزرگ و صدق اسلام و مسلمین حق بر علیه باطل اهل کتاب تمامی اقلیتهای مذهبی بوده و هست و خواهد بود تا قیامت ادامه دارد ، روز عید سعید مباهله بر تمامی مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص مبارک باد این روز بزرگ و باشکوه را خداوند جل جلاله برای حضرت رسول الله ص و آل طیبین طاهرین معصومین س ع ایشان و امت واحده رسول الله ص را سنتی قرار داد نیکو که باید ساری و جاری باشد تا روز قیامت قوانین لازم الاجرایش محکم باقی و برقرار باشد همانند همان روز اول مباهله بزرگ و گرامی که توسط حضرت رسول الله ص قوانینش را بر اهل کتاب مشخص کرد که باید جزیه دهند در ماه های مشخص شده عربی در طی هر سال به ولی امر مسلمین و حاکمان کشورهای اسلامی باید این جزیه از تمامی اقلیتهای مذهبی از رهبرانشان به صورت کلی دریافت شود و امری است واجب و الزامی و دیگر قوانین محترم روز مباهله که سنت نبوی ص در این روز باشکوه بنیان گذاشته شده و هر ساله در ماهای مشخص باید این جزیه به بیت المال مسلمین با قیمت و ارزش پول رایج امروز محاسبه و ریخته یا واریز کنند اهل کتاب که همان اقلیتهای مذهبی محسوب می شوند و مسئولان و حاکمان بلادها شهرها استانهای مختلف باید در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص با همکاری قوه قضائیه پیگیری و استردادش کنند و هرگز نباید این سنت حسنه رسول الله ص فراموش شود و بگویند این سنت بزرگ و باشکوه مال زمان 1400 سال قبل بوده و بی اهمیتش کنند رهبران و حاکمان اسلامی و مسلمین و بدانید و آگاه باشید که همچنان باید ادامه داشته باشد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
لبیک یا رسول الله ص لبیک یا بقیه الله الاعظم عج .
Hong Kong
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
آقای رئیسی شوراها با همکاری شهرداران محفل گرمی ایجاد کردن برا رانت خواری و رشوه خواری و زمین خواری حق خوری و هر چن ماه یه دستفروش رو به نمایش میزارن که شهردار فعال هست و با اینا برخورد داره... نیاز به بازنگری یا نظارت بر قانون داریم چن تا از شهرداران و شوراها و سلسله مدیران اجرایی از آبدارچی تا مدیر مالی و... اعدام بخورن کمی هم از مشکلات به جد شهرها حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
تو منطقه ما که ۴۰ روستا داریم .تو روستای ما که شوراهها ودهیاری هرچی دلشون میخواد انجام میدن.هرچی بیاد اول خودشون وفامیلشون ساده ترین مثالش حتی تو روستای ما کوچه هارو میگرن یعنی کلا اون کوچه رو محو میکنن وبه جاش خونه یا حیاط درست میکنن هیچکسم جلوشونو نمیگیره.فساد ای دیگه شون که دیگه وا ویلا......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سخنانش عین واقعیته امااقای رئیسی ماشمادرخواست داریم مفاسدبزرگ درهرضمینه اعدام بشن فقط اعدام تاعدالت رعایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۵:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
شوراها خودشون منبع فسادن
بیایید محل ما ببنید زمینی مونده که به نام خودشون و هفت جد و آبادشون نزده باشن
Hong Kong
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
آفرین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
عجب!!!!!!!
France
حسن
۱۴:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
چرت وپرت نگو.الکل برای سلامتی بد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
مجوز تغییر کاربری اراضی ملی وکشاوزی را شورا ها صادر میکنند زمینهای ملی را به اسم مستضعفان همین شوراها به متمکنان دادند وسند گرفتند باید باید فقط حرف وشعار شوراها در مناطق ییلاقی شهرستان تفت استان یزد مجوز ساخت و ساز صادر کردند آنوقت دادستان تفت از برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز با کمک شورا ها سخن میگویند بودجه های کلان مناطق روستایی معلوم نیست چه میشود که روستاییان بدبخت مجبورند خانه و کاشانه وموطن خودرا رها کنند ودردبدر واواره شهرا شوند برای یک لقمه نان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
همش شعار وباید باید باید!!!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
شوراهای حل اختلاف روستایی نه بیمه دارند نه دریافتی نقدی اقای رئیسی لطفا رسیدگی کنید روستای هزار خانواری مراجعات بیشتر داره
آخرین اخبار