معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۵۰۰ گشت مشترک از صاحبان صنفی توسط بازرسان نظارت بر کالا صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علیرضا محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۴ ماهه نخست سال جاری جهت رصد و پایش واحد‌های صنفی تخصصی در سطح تولید و عرضه هزار و ۵۶۸ مورد بازرسی توسط اکیپ‌های مشترک با حضور و همکاری ارگان‌های زیربط انجام شده است.

این مقام مسئول در استان افزود: بازرسی‌های صورت گرفته منجر به تشکیل ۴۷۳ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.


بیشتر بخوانید


محمودی تصریح کرد: به علت شیوع ویروس کرونا در استان بیشترین گشت مشترک با انجام ۴۰۹ مورد بازرسی را با همکاری و حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان غربی به عملکرد با بازرسی از تولید و توزیع مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۶۴۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی توزیعی سیمان، آجر، آهن آلات، شن و ماسه و سایر کالا‌های مصرفی ساختمانی انجام و ۲۲۴ فقره پرونده به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و هرگونه تخلف صنفی، شهروندان می‌توانند بصورت شبانه روزی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان موارد تخلف را با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت پیگیری و رسیدگی شود.

او اضافه کرد: در همین راستا طی ۴ ماهه نخست امسال یک هزار و ۵۱۵ مورد شکایت و گزارش به ستاد خبری سازمان واصل شد که پس از پیگیری و رسیدگی ۷۰۰ مورد متخلف ۶۱۸ مورد غیر متخلف شناسایی شدند و ۱۹۷ مورد نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.