به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات شرکت اوبر با کالیفرنیا همچنان ادامه دارد. به تازگی مدیرعامل شرکت اوبر، دارا خسروشاهی، به خبرگزاریها اطلاع داده است که اگر اوبر ناچار شود که طبقهبندی کارمندان خود را باری دیگر تنظیم کنند، این امر باعث میشود سرویسدهی شرکت برای مدتی در کالیفرنیا تعطیل شود.
این تصمیم میتواند تا چند روز آینده عملی شود و به نظر میآید که به دنبال این امر شرکت اوبر تا ماه نوامبر در کالیفرنیا فعالیتی را انجام ندهد. در طی این مدت رأی دهندگان مربوطه میتوانند به قانون مسئله ۲۲ رأی دهند تا طبقهبندی سفیران این شرکت به نحو صحیح اجرا شود. دارا خسروشاهی طی مصاحبه اخیر خود اظهار داشت: "ما فکر میکنیم که رفتارهایمان با قوانین مطابقت داشته است اما اگر دادگاه و قاضی پرونده تصور دیگری دارد و رأی متفاوتی در نظر دارد ما فعالیت خود را تا ماه نوامبر به کلی در کالیفرنیا قطع میکنیم تا رأی دهندگان آینده شرکت را مشخص سازند".
بیشتر بخوانید
تمامی این مشکلها از پاییز آغاز شد؛ زمانی که گوین نیوسم، قانونگذار کالیفرنیا، لایحه قانون کار ۵ مجلس را امضا کرد. این قانون به منظور مقابله با مشکلات اقتصادی تنظیم شد و یکی از راه حلهای اجرایی آن طبقهبندی صحیح کارمندان شرکتهای مختلف بود. پس از اجرای قانون شرکتهایی مانند اوبر و پست میت سریعا به دادگاه راه پیدا کردند. در همین زمان و تقریبا از ابتدای مشکلات مذکور، شرکت اوبر مدعی شده که تغییرات لازم را شکل داده و بر طبق قانون عمل کرده است.
اوایل این هفته بود که دادگاه رأی موقت را به نفع کالیفرنیا و بر علیه اوبر و لیفت صادر کرد. این قانون شرکتها را از طبقهبندی کارمندان به عنوان کارمندان مستقل منع میکند. دو شرکت مذکور ده روز فرصت دارند تا به دیگر دستورات لحاظ شده در لایحه عمل کنند، در غیر این صورت شرکت اوبر فعالیت خود را تا ماه نوامبر در کالیفرنیا قطع میکند. با توجه به مشکلات کمبود شغل و بیکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، عدم فعالیت اوبر در کالیفرنیا میتواند برای این منطقه مشکلساز باشد، اما به نظر میآید قانونگذاران کالیفرنیا چاره دیگری برای دارا خسروشاهی باقی نگذاشتهاند.
انتهای پیام/