کشور لیتوانی به تبعیت از برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان را «سازمانی تروریستی» اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صدی البلد، به دنبال تحرکات غربی‌ها و رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های مقاومت لبنان، کشور لیتوانی واقع در شرق اروپا امروز (پنج‎‌شنبه) گروه مقاومت لبنان را یک «سازمان تروریستی» اعلام کرد و به صف سایر کشور‌های همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی پیوست.

خبرنگار «کان نیوز» رژیم صهیونیستی خبر داد، دولت لیتوانی رسما حزب‌الله لبنان (شامل دو شاخه سیاسی و نظامی آن) را به عنوان یک «سازمان تروریستی» به رسمیت شناخته است.

وزارت خارجه لیتوانی نیز اعلام کرد که هرگونه فعالیت مرتبط با حزب الله لبنان در این کشور ممنوع است.

دولت آلمان اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در اقدامی که با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا مواجه شد، حزب‌الله لبنان را «سازمان تروریستی» اعلام و فعالیت آن در خاک این کشور را ممنوع کرده بود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در سخنرانی ۱۵ اردیبهشت امسال اعلام کرد که تصمیم آلمان، مقاومت در منطقه را هدف قرار داده و بخشی از جنگ آمریکایی ـ اسرائیلی علیه مقاومت است. آلمان هیچ سندی درباره فعالیت حزب الله ارائه نداده و این نشان می‌دهد که این تصمیم کاملاً سیاسی و با هدف راضی کردن رژیم صهیونیستی و آمریکا اتخاذ شده است.

پایگاه خبری جروزالم پست نیز اواخر تیر ماه امسال اعلام کرد که ۲۳۰ نفر از نمایندگان و قانونگذاران اروپایی در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا سازمان حزب الله لبنان را چه در شاخه نظامی چه سیاسی، به عنوان گروهی تروریستی اعلام کند، زیرا اتحادیه اروپا در حال حاضر شاخه نظامی حزب الله را به عنوان گروهی تروریستی می‌شناسد؛ اما این مسئله را به شاخه سیاسی حزب الله سرایت نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
مردم ایران: تروریستی اعلام کردن حزب الله لبنان توهین به مردم ایرانه
_حزب الله در حال حفاظت از ملت ایرانه
-سید حسن نصرالله رو تنها نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
شما باید دو ساعت تو نقشه بگردی تا بفهمی لیتوانی کجاست !!! اینا هم شاخ شدن واسه ما...
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
مرگ بر کل اروپا ، بی صفتهای مزدور خود فروخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
لیتوانی خر کیه
آخرین اخبار