مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: این استان دارای ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر است، که ۱۱ هزار و ۳۵۷ از آن‌ها فاقد مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید حسین نازاریان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵ و ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد و ۲۶۳ نفر جانباز ۷۰ درصد به بالا در این استان وجود دارد.

او  افزود: همچنین لرستان دارای ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۳۰۰ نفر شهید هستند.

او  ادامه داد: ۲۳ هزار و ۹۲۲ نفر از جانبازان تحت پوشش هستند همچنین ۶ هزار و ۲۵۰ نفر فرزندان شاهد در لرستان وجود دارد.

نازاریان افزود: اکنون ۶ هزار و ۲۸۵ نفر افراد تحت پوشش بنیاد شهید بیکار می‌باشند که در سال گذشته ۵۸۰ نفر مشغول به کار شدند.

او اظهار کرد: ۳۰۵ طرح تسهیلات کارآفرینی به افراد تحت پوشش واگذار شده و همچنین ۴۴۶ طرح با اشتغالزایی ۹۱۹ نفر با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در راستای تسهیلات روستایی اعطا شده است.

او اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از جامعه ایثارگر استان فاقد مسکن هستند.

نازاریان گفت: ۶۱۵ گلزارشهدا در استان وجود دارد که تنها ۱۵ درصد از ساماندهی این گلزار‌ها باقی مانده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه دارد: ۶۲ میلیارد تومان بابت حق تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر به دانشگاه‌ها بدهکار هستیم.

او بیان کرد: لرستان در حوزه ایثارگران دارای مشکلاتی است که امیدواریم مشکلات این قشر برطرف شود همچنین نیازمند اصلاح قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.