کارشناس ناظر سرمایه گذاری در سازمان برنامه و بودجه گفت: صاحبان طرح‌های اشتغالزایی در صورت داشتن سابقه چک برگشتی، از حوزه تخصیص اعتبار خارج می‌شوند.

کدام طرح‌های اشتغالزایی از گردونه‌ی تخصیص اعتبار خارج می‌شوند؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدیه افتخاری کارشناس ناظر سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح‌هایی واجد شرایط تخصیص اعتبار در زمینه اشتغالزایی هستند که در بانک مربوطه مصوب و یا منعقد شده باشند.

او افزود: طرح‌هایی که به دلیل نداشتن وثیقه و یا داشتن سابقه چک برگشتی، واجد شرایط لازم نیستند کنار گذاشته شده و اعتبار دریافت نمی‌کنند.

افتخاری ادامه داد: همچنین باید توجه داشت طرح‌ها و پروژه‌های ملی در حوزه اختیارات استان نبوده و نباید در کارگروه استان مطرح شوند.

کارشناس ناظر سرمایه گذاری در سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: همچنین در بسیاری از موارد طرح‌های اشتغالزایی خصوصاً در زمینه دامداری که متقاضی دریافت وام بودند، به علت افزایش هزینه‌های دامی و یا هزینه‌های ساخت وساز از دریافت وام اعلام انصراف کردند.

او ادامه داد: بانک‌ها باید حوزه تخصیص اعتبار را مشخص نموده و کارآفرین لازم است بداند که اعتبار دریافتی مربوط به هزینه ساخت و ساز، یا هزینه خرید دام و یا هر دو مورد است.

افتخاری تصریح کرد: با توجه به موارد مذکور، طرح‌های اشتغالزایی باید به درستی مورد پایش قرار گرفته و طرح‌های مصوب و منعقد شده در بانک ها، در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار