پرداخت نشدن مطالبات دامداران بشرویه ای، زنگ خطر کاهش تولید شیر در این شهرستان را به صدا در آورده است.

مطالبه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی دامداران بشرویه‌ای از کارخانجات لبنی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دامداری دومین شغل پایدار در شهرستان بشرویه است که حدود سه ماهی است کارخانجات لبنی کشور طلب ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خرید شیر دامداری‌های این شهرستان را پرداخت نکرده اند.

هزار دامدار بشرویه‌ای این روز‌ها به دلیل وصول نشدن مطالباتشان، در خرید نقدی کنسانتره و خوراک دام دچار مشکل شده اند و همچنان چشم انتظار حمایت‌های دولتی و تامین علوفه یارانه‌ای هستند.

یکی از دامداران بشرویه‌ای گفت: روزانه یک تن شیر به مرکز جمع آوری شیر شهرستان تحویل می‌دهم، اما پول فروش شیر‌ها را نمی‌دهند و برای تامین نهاده‌ها و خوراک دام نیز مشکل داریم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از دامداران بشرویه‌ای هم با گلایه از کارخانه‌های لبنی گفت: سه ماه است که کارخانه، پول فروش شیر تولیدی را نمی‌دهد و به دلیل عدم نقدینگی برای خرید کنسانتره مشکل داریم.

او افزود: بهتر است دولت در این شرایط سخت، بیشتر به فکر دامداران باشد و بسته حمایتی تامین علوفه را به آن‌ها بدهد.

پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبه دامداری‌ها

مسئول تنها مرکز جمع آوری شیر شهرستان بشرویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با کمک بانک‌ها و منابع داخلی شرکت تعاونی دامداران تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبه دامداران بشرویه پرداخت شده است و پیگیری‌ها برای پرداخت یک میلیارد تومان مطالبه باقیمانده ادامه دارد.

فرماندار بشرویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضمن قول پرداخت یک ماهه باقیمانده مطالبات دامداران گفت: از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، قول اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای شرکت تعاونی دامداران بشرویه گرفته شده است تا خوراک مورد نیاز دامداری‌ها را تامین کنند.

او افزود: این تسهیلات تا اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه پرداخت می‌شود.

کاهش ۵۰ درصدی تولید شیر در ۵ سال گذشته

دامداران بشرویه‌ای این روز‌ها در حالی با تولید روزانه ۱۰ تن شیر، دامداری‌ها را سرپا نگه داشته اند که تا ۵ سال پیش، روزانه ۲۱ تن شیر تولید و روانه بازار می‌کردند.
ادامه سریال دنباله دار مشکلات و پرداخت نشدن به موقع مطالبات، دومین شغل پایدار شهرستان بشرویه را در معرض تعطیلی خاموش قرار داده که کم توجهی به رفع مشکلات، نتیجه‌ای جز کاهش تولید شیر در این شهرستان نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.