زاکانی گفت:مهارت‌آموزی باید به‌خوبی در آموزش‌های تحصیلی دیده شود تا بتوان مسیر را به‌درستی پیمود.

اصلاح نظام آموزشی ضرورت دارد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: متأسفانه در حال حاضر ناکارآمدی به جامعه تزریق می‌شود و اگر بخواهیم به دنبال اصلاح آن باشیم باید به جنبه‌های نظام آموزشی که مهم‌ترین رکن بوده توجه کنیم.

زاکانی با بیان اینکه "سال ۸۶ در دیدار اعضای کمیسیون آموزش با رهبر انقلاب به ایشان عرض کردیم که باید در آموزش نگاه گلخانه‌ای داشته باشیم" ابراز کرد: متأسفانه در مدارس نگاه مکانیکی وجود داشته و هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نبوده و به زور و فشار در حال آموزش به آنان هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید نظام آموزشی کشور تغییراتی داشته باشد، افزود: رهبر انقلاب بار‌ها در سخنرانی‌ها و دیدار‌ها درباره وجود خلأ‌هایی در نظام آموزشی فرموده‌اند و گلایه‌هایی نیز تاکنون در این زمینه داشته‌اند.

زاکانی نگاه کل به جزء را یکی از مشکلات کشور در حوزه آموزش دانست و ادامه داد: نیاز به مهارت‌آموزی و نقش مهارت باید به‌خوبی در آموزش‌های تحصیلی دیده شود تا بتوان مسیر به‌درستی پیموده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایده‌های مهارت آموزشی به مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شود تا بتوان بررسی و اقدامات لازم را برای آن پیش‌بینی کرد؛ همچنین سند مهارتی برای استان قم تنظیم شود تا بتوان برای پیشبرد برنامه‌ها همکاری‌ها را افزایش داد.

زاکانی بیان کرد: این نیاز احساس می‌شود که بر اساس میزان تلاش، کارآمدی و مهارت افراد حقوق درنظر گرفته شود، یعنی کار و مهارت اصل به جای پول و حقوق باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پایین بودن میزان حق‌التدریسی‌های فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: این موضوع به‌نوعی ظلم است و متأسفانه این کم بودن حقوق‌ها برای پیمانی‌ها و شرکتی‌های فنی و حرفه‌ای نیز صدق می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.