سادات لاری گفت: تداوم برگزاری مراسم جشن و عزا و دورهمی‌های خانوادگی در استان مرکزی نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت بیماری کرونا دراستان مرکزی گفت: تداوم برگزاری مراسم جشن و عزا و دورهمی‌های خانوادگی در استان مرکزی نگران کننده است.

سادات لاری با بیان اینکه در استان مرکزی ۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند از مردم این استان خواست همچنان به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.

او اضافه کرد: در خواست ما از مردم عزیز استان مرکزی این است که با اهتمام بیشتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک و خود داری از برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی و دورهمی خانوادگی کمک کنند تا ضمن توقف روند صعودی بیماری در استان مرکزی و شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و در نهایت خروج از وضعیت قرمز بیماری باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: از اواخر فروردین ماه تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در استان مرکزی روبه کاهش رفت، اما متاسفانه از نیمه دوم خردادماه همچون سایر استان‌های کشور مجددا شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم به طوری که در هفته گذشته سه شهرستان دیگر این استان به وضعیت قرمز بیماری تبدیل شدند.

او ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های اراک، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و کمیجان استان مرکزی در وضعیت قرمز و دو شهرستان شازند و محلات در وضعیت هشدار قرار دارند.

سادات لاری تصریح کرد: میزان اجرای پروتکل‌های بهداشتی در صنوف و اماکن استان مرکزی ۸۱ درصد گزارش شده است که بیشترین میزان رعایت در شهرستان اراک با میزان ۸۶ و ۹ دهم درصد و کمترین آن در شازند به میزان ۶۴ درصد است.

او اظهار کرد: استفاده از ماسک در استان مرکزی ۷۴ و ۹ صدم درصد گزارش شده که بالاترین میزان استفاده مربوط به شهرستان اراک به میزان ۸۲ درصد و پایین‌ترین میزان استفاده از ماسک در شهرستان خنداب به میزان ۵۰ درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور محل مراودات و رفت و آمد‌های بسیاری از استان‌های کشور است و از طرفی این استان سومین استان سالمند کشور است و طبق گزارشات واصله بیشترین میزان موارد مرگ و میر بیماری کرونا در این استان در سنین بالای ۶۰ سال رخ داده است.

او افزود: همچنین طبق گزارشات واصله میزان برگزاری مجالس عروسی و عزا و دورهمی خانوادگی در این استان همچنان بالاست که این موضوعات می‌تواند به عنوان چالش جدی درمدیریت بیماری کرونا در این استان قلمداد شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.