فولادوند گفت: برای هرکدام از وضعیت‌های کرونایی یک سناریو برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شهریار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط قرمز، زرد و سفید کرونایی برای هرکدام از این وضعیت‌ها یک سناریو برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است.

فولادوند افزود: سناریوی اول وضعیت سفید است که در این صورت همه دانش آموزان حضوری در مدارس تحصیل می‌کنند، سناریو دوم مربوط به شرایط زرد است که در این صورت ۴ درس به شکل حضوری تدریس می‌شود و انتخاب دروس با شورای مدارس است و دانش آموزان هم به شکل نصف حضور پیدا می‌کنند.

او اضافه کرد: سناریوی سوم مربوط به شرایط وضعیت قرمز کرونا است که در این صورت تحصیل دانش اموزان کاملا غیر حضوری خواهد بود و اساس کار بر آموزش از طریق تلویزیون و مکمل شبکه شاد خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در خصوص بازگشایی مدارس در مهرماه پروژه ملی مهر در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته که در این زمینه تنها این دستگاه متولی نیست بلکه برای ایجاد نشاط تحصیلی و شروع خوب مدارس نیازمند پای کار آمدن همه دستگاه‌ها هستیم.

او ادامه داد: پروژه مهر با دو هدف ارتقاء سطح بهداشت مدارس و توسعه آموزش‌های الکترونیک برنامه ریزی شده که در این راستا کار گروه‌های شش گانه فعال شده اند و یک کار گروه ویژه مختص به بهداشت و سلامت تشکیل شده که موضوعات مبارزه و پیشگیری با کرونا را به طور جدی دنبال می‌کند.

فولادوند تصریح کرد: متاسفانه در بین دانش آموزان ۲۰ درصد از کل جمعیت از شبکه شاد نمی‌توانند استفاده کنند، گفت: عمده دلیل آن‌ها عدم تمکن مالی و ورود سایر معلمان به پیام رسان‌های دیگر است که باید در این خصوص برنامه ریزی‌هایی انجام داد.

او اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کرونایی ارتقاء سامانه شاد در دستور کار قرار گرفته و همچنین برای ۲۰ درصد از دانش آموزانی که از شبکه شاد بهره‌مند نیستند تولیدات محتوایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار