خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با برشمردن ورزش بعنوان پدیدهای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعدادها وافزایش نشاط وسلامتی دارد، گفت: فعالیتهای منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه میشود.
رنجبر با بیان اینکه فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد، تصریح کرد: در پایگاههای مجازی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه به بیش از ۴۰۰ دانش آموزان با نیاز ویژه آموزشهای سلامتی داده میشود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت استمرار فعالیتهای آموزشی، پرورشی وتربیت بدنی در ایام تابستان گفت:باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانشآموزان ۱۶ پایگاه اوقات فراغت بصورت غیرحضوری از طریق فضای مجازی شاد و ۴ پایگاه حضوری با شرکت دانش آموزان دختر وپسر از ۱۵ تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
اوافزود: فعالیت های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانشآموزان میتوانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزههای مختلفی به ویژه فعالیتهای ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
او با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آنها کمک میکند که مهارتهای زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندیهای خود را نمایش دهند.
انتهای پیام/ع