شعاعی گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاش هستیم این ظرفیت حفظ شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، اسرافیل شعاعی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: توسعه زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی و ایجاد ظرفیت اشتغال، یکی از راهبرد‌های مهم در جهش تولید است و در این مسیر علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، اقدامات خوبی تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: صنایع کوچک یکی از ظرفیت‌های مهم در تولید است و با سرمایه اندکی راه‌اندازی می‌شود و سهم مهمی در رونق تولید دارد و قلب‌های تپنده اقتصادی به شمار می‌روند.

شعاعی تصریح کرد: برخی از صنایع کوچک در قم تلاش‌های بسیار ارزشمندی در توسعه داشته‌اند و وظیفه ما حمایت از این واحدهاست تا بتوانند به تولید ادامه دهند و به دلیل موانعی که وجود دارد، تعطیل نشوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم  یادآورشد: در وضعیت شیوع کرونا بسیاری از صنایع کوچک دست از تولید برنداشته‌اند و حتی به صورت هدفمند در جهت تولید اقلام ضروری و بهداشتی اقدامات خوبی شکل گرفته و در تولید مواد ضدعفونی و گان و ماسکف توفیقاتی به دست آمده است.

او بیان کرد: در صورتی که واحد‌هایی دچار مشکلاتی شوند، دفاتر خدمات رسان این مشکلات را احضاء و در جهت رفع آن در تلاش هستند، ضمن اینکه در کارگروه‌های رفع موانع نیز بسیاری از دغدغه‌های تولید پیگیری و رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ۲۳۰۰ قرارداد در ایجاد واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم منعقد شده است که از این آمار ۱۵۵۱ واحد به بهره برداری رسیده و فعال است و ۷۶۵ مورد نیز در حال ساخت و ساز است.

او افزود: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاشیم این ظرفیت حفظ شود.

شعاعی عنوان کرد: ۹۰ درصد از واحد‌های تولیدی در قم جز صنایع کوچک است که برخی از آن‌ها به مرور مورد حمایت قرار می‌گیرند و در طرح توسعه شاهد افزایش اشتغال و تولید در این صنایع هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی این واحدها، صندوق ضمانت صنایع کوچک در جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از بانک تا سقف سه میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار