آمریکا قصد دارد با اعزام نیرو به لهستان حضور نظامی خود را در این کشور اروپایی تقویت ‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا و لهستان توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند. این توافق باعث تقویت حضور ارتش آمریکا در لهستان می‌شود.

این سند امروز شنبه بین مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و «ماریو بلاساخ» وزیر دفاع لهستان در ورشو امضا شد. این توافقنامه ادامه اعلامیه‌های، «آندرژا دادا» و دونالد ترامپ، روسای جمهور لهستان و آمریکا در مورد تقویت حضور ارتش آمریکا در لهستان است که سال گذشته در واشنگتن امضا شد.

در تاریخ ۳۱ ژوئیه، وزارت دفاع لهستان اعلام کرد واشنگتن و ورشو توافقنامه همکاری نظامی امضا می‌کنند که راه را برای اعزام ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی به این کشور شرق اروپا هموار می‌کند. در حال حاضر، حدود ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در لهستان مستقر هستند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ماه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا و لهستان مذاکرات خود را درباره یک توافق همکاری در حوزه دفاعی به پایان رساندند. بر اساس این توافق حدود ۱۰۰۰ نفر به نظامیان آمریکایی حاضر در لهستان به صورت دوره‌ای اضافه خواهند شد. ۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در حال حاضر در لهستان حضور دارند».

آمریکا تصمیم دارد ۱۲ هزار نفر از ۳۶ هزار نظامی خود را از آلمان خارج کند و بیش از نیمی از آن‌ها قرار است به آمریکا بازگردند و حدود پنج هزار و ۶۰۰ نظامی در اروپا در کشور‌های مختلف مستقر خواهند شد.

وزیر امور خارجه آمریکا سفر دوره‌ای خود به اروپا را با رفتن به جمهوری چک آغاز کرد. استقرار نیرو‌های آمریکایی در لهستان، شبکه موبایل جی پنج و عدم وابستگی به انرژی روسیه از محور‌های سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپای مرکزی اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار