مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید گفت خروج نظامیان آمریکایی از آلمان، در انتخابات ۲۰۲۰ به نفع رئیس‌جمهور کنونی این کشور نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، در مصاحبه اخیر خود با روزنامه «ولت ام سونتاگ» با اشاره به تصمیم هفته گذشته واشنگتن مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از آلمان، این مسئله را به ضرر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، در انتخابات سوم نوامبر دانست.

او در مصاحبه خود با این روزنامه آلمانی به خروج نظامیان آمریکایی از آلمان اشاره کرده و گفت: «هرگونه عقب‌نشینی از سوی آمریکا در حال حاضر به نفع امنیت کشور نخواهد بود و حتی امنیت غرب را نیز به خطر می‌اندازد.»

بولتون در این مصاحبه با اشاره به تصمیم ترامپ در مورد امنیت ملی آمریکا گفت: خروج ۱۲ هزار نفر از سربازان ما از آلمان نشانه خوبی برای ترامپ در انتخابات نیست. زمانی که امنیت ملی مطرح است رئیس جمهورمان هیچ تفکر و سیاست خاصی را دنبال نمی‌کند.

او همچنین با اشاره به سیاست‌های غیرمعمول ترامپ گفت: «نتیجه رفتار او این است که اکنون ما هیچ اطمینانی به امنیت ملی خود نداریم.»

پیش از این نیز بولتون در پیامی توئیتری با انتقاد از تصمیم خروج سربازان آمریکایی آن را نشانه «کمبود فهم استراتژیک» ترامپ خوانده بود.

بولتون در مصاحبه‌ای درباره رأی خود در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری میلادی نیز گفت: «برای اولین بار به یک جمهوری‌خواه رأی نخواهم داد و شخصی دیگر، البته به جز بایدن، را می‌نویسم. ترامپ نباید به ریاست جمهوری برسد.»

هفته گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه مقامات واشنگتن  قصد دارند ۱۲ هزار نفر از سربازان آمریکایی را از آلمان خارج کنند، اما تقریبا نیمی از نیرو‌های آمریکایی برای دفع خطرات احتمالی و تنش با روسیه در اروپا حفظ می‌شوند.

پس از آن  آلمان اعلام کرد در نظر دارد جای این نظامیان را پر کند.  آمریکا هم هم‌اکنون این نظامیان را در لهستان مستقر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار