همکاری ۱۲۰۵ مشترک برق برای کاهش مصرف در پیک بار

۱۲۰۵ مشترک برق خراسان جنوبی، برای کاهش مصرف در پیک بار، با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  دادگر ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: از این تعداد هزار و ۱۹۷ مشترک از سال گذشته با این شرکت همکاری داشته اند که امسال به هزار و ۲۰۵ مشترک افزایش یافته اند.

او با اشاره به اینکه بازه همکاری این دسته از مشترکان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت توزیع نیروی همکاری ۱۲۰۵ مشترک برق برای کاهش مصرف در پیک باربرق بوده است، افزود: در سال ۹۸، یک میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان پاداش به مشترکان کشاورزی، صنعتی و سایر که در پیک بار، به کاهش مصرف برق کمک کرده اند، پرداخت شد.

دادگر گفت: صنایع اگر در زمان پیک مصرف، بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ و ۱۷ تا ۲۳ مصرف خود را کاهش دهند، به میزان مصرف انرژی صرفه جویی شده، با ضرایب تشویقی بالاتر از نرخ تکلیفی خود، پاداش دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید

افزایش ۴۶ درصدی بدهی مشترکین برق استان


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: همچنین صنایعی که تعطیلات تابستانی یا تعمیرات فصلی خود را در بازه ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برنامه ریزی کنند و میزان کاهش بار آن‌ها به صورت ۲۴ ساعته باشد، معادل کل انرژی صرفه جویی شده پاداش همکاری می‌گیرند.

او گفت: صنایعی هم که با امضای تفاهم نامه، آمادگی خود را برای کاهش بار بر طبق زمان بندی شرکت توزیع برق استان اعلام و در طرح ذخیره عملیاتی صنایع شرکت می‌کنند از پاداش آمادگی و پاداش‌های مربوطه بر اساس مدت زمان مدیریت بار استفاده خواهند کرد.

کشاورزان نیز با توجه به ساعت‌های اوج بار، اگر مصرف خود را در زمان پیک به صفر برسانند، قبض برق آن ماه برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود و در صورت محدودیت، در روز‌های همکاری و حتی ساعت‌های همکاری نیز میزان پاداش با توجه به مدت زمان همکاری محاسبه و در قبض پرداختی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: سایر مشترکان از جمله ادارات، مشترکان تجاری و ... نیز در صورت امضای تفاهم نامه و کاهش مصرف در زمان پیک، به میزان انرژی صرفه جویی شده از پاداش‌های مدیریت مصرف بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: شرکت برق ، مصرف انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار