رئیس مرکز بهداشت مهاباد از پلمب ۲ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی خبر داد.

امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۲ واحد صنفی شامل مزون سرا‌های عروسی و نانوایی سطح این شهر به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط هشدار شیوع کرونا با هماهنگی اماکن، نیروی انتظامی و بازرسان بهداشت حرفه‌ای شناسایی و پلمب شد.

امینی با بیان اینکه واحد‌های صنفی و صنعتی و تولیدی موظف به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، افزود: نانوایی‌ها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی جلوگیری کرده و با توجه به اینکه پول نقد از مهمترین ابزار انتقال ویروس کرونا است از گرفتن آن اجتناب و از کارت خوان استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه ۱۸ نفر از کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۹ تیم ۲ نفره از ساعت ۸ تا ۲۰ از واحد‌های صنفی بازرسی می‌کنند، اضافه کرد: واحد‌های صنفی متخلف پس از گزارش مردمی و بازدید بازرسان بهداشت محیط مهاباد به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان سال جاری،رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مهر پلمب بر ۲۵ واحد صنفی در مهاباد را رقم زد، اذعان کرد: با توجه به دستور العمل ستاد ملی کرونا مبنی بر اجرای پویش ملی همگانی "من ماسک میزنم" تمامی ادارات، ارگان‌ها، اصناف و اماکن عرضه مواد غذایی ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس هستند.

امینی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۹۰ یا ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط این شهرستان تماس و تخلفات بهداشتی را گزارش دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.