ملخ‌های صحرایی ۱۵۰ هزار هکتار از مراتع، مزارع و باغات شهرستان نهبندان را آلوده کردند که تاکنون مبارزه با این آفت، تنها در سطح ۲۰ هزار هکتار انجام شده است.

بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت : آفت ملخ‌های صحرایی از اوایل اردیبهشت امسال در شهرستان نهبندان مشاهده شد که با گسترش این آفت، ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان آلوده شد.

او افزود: ملخ‌های صحرایی در ابتدای کار، به بیش از ۶۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان نهبندان هجوم آوردند که متاسفانه در مراحل بعدی، مزارع و باغات این شهرستان هم آلوده به آفت شد و سطح درگیری به ۱۵۰ هزار هکتار رسید.

بیکی با بیان اینکه این سطح از آلودگی به آفت ملخ صحرایی، رقم بسیار بالایی است، اضافه کرد: کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی شناسایی شده انجام شد که به دلیل وسعت آلودگی و پراکندگی شهرستان، توانستیم کار مبارزه را در ۲۰ هزار هکتار به سرانجام برسانیم.

ملخ‌ها رفتند، اما آبان دوباره بر می‌گردند

فرماندار نهبندان همچنین با اشاره به مهاجرت ملخ‌ها به خارج از کشور گفت: بر اساس پیش بینی سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در آبان و آذر ماه، شاهد هجوم دوباره ملخ‌ها هستیم و از هم اکنون باید خود را آماده مبارزه با این آفت کنیم.

بیکی افزود: پیش‌بینی می‌شود ملخ ها، سه تا چهار سال در این منطقه باشند که نیازمند این هستیم که تجهیزات مقابله با ملخ‌ها به ویژه دستگاه‌های سمپاش تکمیل شوند.


بیشتر بخوانید


او در خصوص میزان خسارت وارده به مراتع و مزارع شهرستان نهبندان هم گفت: میزان خسارت‌ها در حال برآورد است که با پیگیری‌های مدیریت بحران استانداری و سازمان جهاد کشاورزی، امیدواریم این خسارت‌ها به کشاورزان آسیب دیده پرداخت شود.

فرماندار نهبندان بیان کرد: برای ادامه مبارزه با آفت ملخ صحرایی نیازمند همکاری و مشارکت مردم و کشاورزان هستیم که در این زمینه آموزش‌های لازم به این افراد داده شده تا مقابله با ملخ‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: آفت ، ملخ صحرایی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.