معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: افزایش بی‌رویه کشت در استان و افزایش برداشت آب، زیرساخت‌های آبی و زیست‌مندان را در آینده نزدیک با بحران جدی روبه‌رو می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه  گفت: امسال گویا سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصمیم گرفته به هر قیمتی با افزایش کشت منابع آبی رودخانه‌ها، سد‌ها و آب‌های زیرزمینی که در چاه‌های مختلف برداشت می‌شود را به نابودی بکشاند و زیست‌مندان و محیط زیست را به چالشی جبران ناپذیر سوق دهد.

او بیان کرد:شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به عنوان متولی آب، شایسته نیست اجازه برداشت بی‌رویه از منابع آبی را بدهد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه حق‌آبه زیستمندان باید در نظر گرفته شود، این سوال را مطرح کرد که تلفات ماهیان در رودخانه‌ها، سد‌ها و دایک‌های استان را چه کسی باید جوابگو باشد؟

ولی‌زاده با اعلام اینکه ما با بحران جدی کمبود آب روبه رو هستیم، افزود: با این افزایش کشت در استان کرمانشاه ظرف یک‌سال تمام حیات طبیعی و اکولوژیک آبی و حیاتی و جانوری را هم از دست می‌دهیم.

او اظهار داشت: ما با هر بحرانی هم در کشور از نظر اقتصادی روبه رو باشیم نباید بحران دیگری هم، چون کمبود منابع آب و نابودی محیط زیست را که به طور قطع جبران نخواهند شد به مجموعه مشکلات اضافه کنیم.

او گفت: تدبیر در کشت و حفظ محیط زیست از اولویت‌های قانونی طبق ماده ۵۰ قانون اساسی کشور است و به طور قطع محیط زیست از حق نظارتی خود کوتاه نخواهد آمد.
منبع ایرنا 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.