رئیس جمهور افغانستان با انتشار یادداشتی در واشنگتن پست اعلام کرد که در ۵ ماه اخیر، حداقل ۱۲,۲۷۹ نفر از شهروندان افغانستان بر اثر خشونت‌ها از سوی طالبان و دیگر گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان با انتشار یادداشتی در واشنگتن پست اعلام کرد که در ۵ ماه اخیر، حداقل ۱۲,۲۷۹ نفر از شهروندان افغانستان بر اثر خشونت‌ها از سوی طالبان و دیگر گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

رئیس جمهور افغانستان در این یادداشت نوشته است: ما می‌دانستیم صلح هزینه دارد؛ ولی چه هزینه‌ای سنگینی دارد، حالا می‌دانیم.

قرار بود روز یکشنبه مذاکرات صلح افغانستان آغاز شود، اما امروز برخی منابع و اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان از تعویق و تاخیر در برگزاری این مذاکرات خبر دادند.

در همین ارتباط نیز، «غلام فاروق مجروح»، عضو گروه مذاکره کننده دولت کابل اعلام کرده که اگرچه زمان آغاز گفتگوها با طالبان به صورت دقیق مشخص نیست، اما تیم مذاکره کننده قرار است در همین هفته به قطر سفر کند.

به نوشته فارس، گفتنی است که رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح، فرمان رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا کرد. در پی آن، یک گروه ۸۰ نفری از این زنداینان طالبان در تاریخ ۲۴ اسد/ مرداد آزاد شد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.