استاندار سمنان گفت: به‌کارگیری امکانات دولتی استان در راستای تسهیل در امر ازدواج جوانان و برگزاری ازدواج آسان همراه با بسته های تشویقی ترغیبی در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی  در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان گفت: روند اجرایی پرداخت وام ازدواج و طرح‌های در حال اجرای استان به منظور بهره‌مندی هرچه سریعتر مردم، تسریع شود.

وی ادامه داد: بحث پیری جمعیت و کاهش نرخ فرزندآوری یکی از مشکلات اساسی استان است، از این رو سیاست‌های بحث جمعیت باید به معنای واقعی با یک برنامه مدون و تحققی پیگیری شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: ضرورت دارد بانک‌های عامل پرونده‌های در نوبت وام ازدواج و فرزندآوری را با اولویت بررسی و پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مطالعه‌ها و اقدام‌های پژوهشی در حوزه آسیب شناسی کاهش نرخ فرزند آوری و پیری جمعیت در استان به انجام رسیده و بر این اساس اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم از طریق بهره‌گیری از ظرفیت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار است.

هاشمی اضافه کرد: واگذاری زمین به خانواده‌های واجد شرایط در حوزه فرزندآوری و قانون جوانی جمعیت، از دیگر مباحثی است که باید با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
مهریه